Kampanie marketingowe Volkswagena to akcje zintegrowanej komunikacji obejmujące wiele, różnych mediów i kanałów dotarcia. Główne narzędzie w planowanej kampanii stanowić będzie marketing bezpośredni. Zadaniem Acxiom Polska będzie przygotowanie bazy danych osób, do których następnie zostaną wysłane materiały informacyjne.
„Obie firmy współpracują razem już od wielu lat – mówi Piotr Popławski, Marketing Brand Manager w firmie Kulczyk Tradex. – Doświadczenia zdobyte przy poprzednich projektach, które realizowaliśmy dla różnych modeli Volkswagena i Audi utwierdziły nas w przekonaniu, że komunikacja bezpośrednia może być opłacalną i wartościową inwestycją. Nasze kampanie były bardzo pozytywnie odebrane przez odbiorców i oprócz aspektów sprzedażowych, udało się nam skutecznie zwiększyć przywiązanie klientów oraz korzystny wizerunek marki. ”
Przy selekcji grupy docelowej dla przygotowywanej akcji, jednym z głównych kryteriów stanowić będzie pozycja zawodowa. Z racji specyfiki wykorzystywania samochodów użytkowych, komunikacja zostanie skierowana przede wszystkim do osób decyzyjnych w firmach oraz właścicieli własnych biznesów. Celem akcji jest poinformowanie o zmianach przepisów o podatku VAT oraz o specjalnych, preferencyjnych warunkach zakupu.