Kampania ta była odpowiedzią na wzrastającą liczbę zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu i opon mózgowych w Polsce. Była skierowana do osób, które planowały wypoczynek w lasach, na działkach i w parkach. Jej celem było poszerzenie wiedzy Polaków o chorobach przenoszonych przez kleszcze oraz ich profilaktyce. Zwrócono uwagę na fakt, że istnieją w Polsce regiony endemiczne, w których występuje szczególnie dużo kleszczy zakażonych wirusami wywołującymi KZM.
Kampania przeprowadzona została w okresie letnim, w czasie największego zagrożenia zarażenia KZM. Głównymi jej przesłaniami były: ryzyko zachorowania – dla osób aktywnych, długotrwałe lub trwałe powikłania neurologiczne i psychiczne zmieniające jakość dalszego życia, brak leczenia przyczynowego oraz szczepienie jako jedyne skuteczne zabezpieczenie.
Kampania została zrealizowana w ramach działań edukacyjnych lidera na rynku szczepionek przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu, firmy Baxter Poland.