Karty partnerskie zwiększają wydatki na stacjach benzynowych zarówno jeżeli chodzi o liczbę transakcji w ciągu roku, jak i częstotliwość. Zwłaszcza jeżeli do ich użycia zachęcają rożnego rodzaju rabaty. Wydanie karty kredytowej kosztuje klienta średnio 30 funtów rocznie. Jednak w przypadku motokarty przeciętny roczny obrót jest na poziomie 4400 funtów, podczas gdy zwykłej karty jedynie 1060 funtów.
Jak podaje Datamonitor karty kredytowe zostały użyte w przypadku zakupu 23 proc. ogółu paliwa zakupionego na stacjach paliwowych w całej Europie. W samej Wielkiej Brytanii wielkość ta ma wzrastać o 12,8 punktów procentowych każdego roku od 2003 do 2007.
Według Datamonitor motokarty kredytowe powinny zostać wprowadzone do szerszego użytku szczególnie w Wielkiej Brytanii, USA i Skandynawii, zaś rosnące ceny paliw powinny spowodować zainteresowanie się branży paliwowej rynkiem finansowym.
Partnerskie karty kredytowe będą się sprawdzać najlepiej w krajach, w których wśród klientów metoda płatności kartami płatniczymi jest szczególnie popularna. Jeśli użytkownikom pojazdów zaoferuje się rabaty przy zakupie paliwa lub programy lojalnościowe, użycie takich kart kredytowych może znacząco wzrosnąć. Niebagatelną zaleta jest wytworzenie dwustronnych relacje pomiędzy konsumentem a siecią paliwową. Jest to szczególnie ważne w dobie rosnących cen ropy naftowej. Obecnie aż 64 proc. kierowców wybiera konkretną stację paliwową ze względu na cenę paliwa. Karty co-brand mogą spowodować inne spojrzenie na te decyzje.
Dobrze zdają sobie z tego sprawę największe sieci paliwowe działające w Polsce. Karty co-branded, wydawane we współpracy z koncernami paliwowymi, proponują klientom m.in. PKO BP, Citibank, Pekao S.A. czy w pewnym stopniu Bank BPH. Karta PKO Vitay oferuje uczestnictwo w programie lojalnościowym PKN Orlen. Dokonując zakupów klienci są premiowani punktami, które następnie mogą wymienić na produkty z katalogu. Do tej pory Bank wydał blisko 1300 takich kart. Na takiej samej zasadzie działa karta proponowana przez Citibank. Motokarta kredytowa Citibank BP wydawana jest we współpracy z BP i obecnie należy ona do jednych z najchętniej wybieranych kart w tej instytucji. Tego typu kartę posiada już 78 tysięcy klientów banku. W Pekao S.A. klienci mogą wybierać pomiędzy kartą obciążeniową Pekao/Shell i niedawno wprowadzoną karta kredytową oferowaną z tą samą siecią paliwową. W sumie Bank wydał ponad 35,5 tysiąca tego typu kart płatniczych.
Wspólny z kilkoma innymi firmami program lojalnościowy ma również Statoil. W tym przypadku bankowym partnerem jest Bank BPH, który wydał już około 23-25 tysięcy kart kredytowych PremiumClub.
Ostatnią dużą siecią paliwową na polskim rynku, która wciąż nie posiada w swojej ofercie takiego produktu jest Lotos. Wiele osób wskazuje też na potencjalne zainteresowanie klientów kartą kredytową wydawaną wspólnie z Neste. Problemem jest tutaj jednak brak programów lojalnościowych zarówno ze strony potencjalnych banków, jak i samych sieci. Jedyną zachęta do korzystania z tych kart mogłoby być obniżenie ceny litra paliwa, co jednak w przypadku automatycznych stacji Neste może nie być już opłacalne.