PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBank MillenniumWyniki Grupy Banku Millennium po trzech kwartałach 2005 r.

Wyniki Grupy Banku Millennium po trzech kwartałach 2005 r.

Bank Millennium 17.10.2005 (10:30)

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2005 roku Grupa Banku Millennium osiągnęła znaczącą poprawę dochodowości z podstawowej działalności biznesowej:

  • Wzrost wskaźnika ROE z 11,6% do 12,8%

  • Wynik z tytułu odsetek wzrósł o 2,1% r/r pomimo niższych marż

  • Imponujący wzrost wyniku z tytułu prowizji o 21%, dzięki kredytom, kartom kredytowych oraz funduszom inwestycyjnym.

  • Koszty operacyjne pod kontrolą (-2% w stosunku do I-III kw. 2004 r.)

  • Rezerwy na utratę wartości kredytów spadły o 47%, a dzięki odzyskanym należnościom w kwocie 33 mln zł zmniejszyły się potrzeby w zakresie rezerw

  • Kredyty zagrożone na poziomie niższym o 269 mln zł. r/r, wskaźnik kredytów zagrożonych (według polskich standardów) spadł z 20% do 13%.

Wysoki współczynnik wypłacalności na poziomie 18,8% (w tym 15,9% współczynnik 1 kategorii)

Bank osiągnął bardzo dobre wyniki w głównych obszarach działalności:

  • Znaczna poprawa w bankowości detalicznej. Wzrost kredytów hipotecznych, funduszy inwestycyjnych i kart kredytowych; wskaźnik sprzedaży krzyżowej poprawił się o 15% do poziomu 2,63 produktu na klienta.

  • Solidny, 26% wzrost portfela kredytów, głównie dzięki kredytom hipotecznym, które osiągnęły 10,4% udziału w rynku nowo udzielonych kredytów (po 8 miesiącach)

  • Znaczny (13%) przyrost środków klientów, głównie dzięki funduszom inwestycyjnym (+163% r/r)

  • Liczba kart kredytowych podwoiła się, sięgając niemal 100 tys. sprzedanych kart.

Imponująca dynamika użytkowników internetu (ponad 250 tys.), Millenet uzyskał tytuł „Najlepszy internetowy bank detaliczny w Polsce”, przyznany przez magazyn Global Finance.

Wielkości finansowe za 2004 rok podane w niniejszym sprawozdaniu wyliczone zostały na zasadzie pro-forma czyli przy pełnym zastosowaniu reguł MSR. Podejście takie umożliwia porównywalność wyników bieżącego okresu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Najważniejsze czynniki mające wpływ na wynik finansowy Grupy Banku Millennium po pierwszych dziewięciu miesiącach 2005 roku

DOCHÓD

Dochód operacyjny netto

(mln zł)

9 miesięcy 2005

9 miesięcy 2004

pro-forma

Zmiana

Dochód odsetkowy netto

461,7

452,4

2,1%

Dochód prowizyjny netto

196,4

162,1

21,1%

Pozostałe dochody nieodsetkowe

153,1

229,1

-33,2%

w tym zdarzenia jednorazowe

48,5

142,5

Dochód operacyjny netto

811,2

843,7

-3,8%

Dochód operacyjny netto bez zdarzeń jednorazowych

762,7

701,2

8,8%

1.

Wynik z odsetek uzyskany przez Grupę Banku Millennium po trzech kwartałach 2005 roku wyniósł 461,7 mln zł i był o 2,1% wyższy niż w porównywalnym okresie minionego roku (452,4 mln zł) pomimo spadających marż. Wynik ten osiągnięto głównie dzięki wzrostowi depozytów jak również poprawie jakości aktywów.

2.

Dochód z prowizji netto wyniósł 196,4 mln zł (162,1 mln w porównywalnym okresie ubiegłego roku), co oznacza jego wzrost o 21,1% i jest wynikiem intensywnego rozwoju działalności biznesowej, w tym głównie w obszarach kredytów, kart kredytowych i funduszy inwestycyjnych.

3.

Wynik na pozostałych dochodach nieodsetkowych wyniósł 153,1 mln zł w porównaniu do 229,1 mln zł uzyskanych w poprzednim roku. W tej pozycji zawarte jest rozliczenie dywidendy z PZU (w 2005 roku) wynikające z umowy sprzedaży akcji PZU S.A. firmie Eureko podczas gdy w 2004 roku pozycja ta obejmowała sprzedaż portfela kredytów samochodowych .

4.

Dochód operacyjny netto wyniósł 811,2 mln zł, niemniej po wyeliminowaniu przychodów o jednorazowym charakterze miał on wartość 762,7 mln zł , co oznacza 8,8% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego (701,2 mln zł, również bez zdarzeń jednorazowych).

KOSZTY

Koszty operacyjne (mln zł)

9 miesięcy 2005

9 miesięcy

2004

proforma

Zmiana

Koszty osobowe

239,6

229,8

+4,3%

Koszty nieosobowe

256,8

260,1

-1,3%

Amortyzacja

62,7

80,5

-22,2%

Koszty Ogółem

559,1

570,4

-2,0%

5.

Koszty ogółem Grupy Banku Millennium po trzech kwartałach 2005 roku spadły o 2,0% do 559,1 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (570,4 mln zł). Jest to przede wszystkim efekt niższych kosztów administracyjnych (głównie redukcji kosztów utrzymania majątku trwałego i teleinformatycznych) oraz amortyzacji. Koszty nieosobowe wyniosły 256,8 mln zł (260,1 mln zł w 2004 roku), co oznacza spadek o 1,3%, natomiast amortyzacja spadła o 22,2% do poziomu 62,7 mln zł (w porównaniu z 80,5 mln zł ).

W kosztach osobowych nastąpił wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku do poziomu 239,6 mln zł (+4,3%), spowodowany głównie wzrostem liczby zatrudnionych w służbach sprzedaży banku, zgodnie z polityką rozwoju działalności biznesowej banku. Według stanu na 30 września 2005 roku w Grupie Banku Millennium zatrudnionych było 4402 osoby w porównaniu do 4328 na koniec września 2004 roku.

Wskaźnik koszty do dochodów na koniec września 2005 roku wyniósł 69%

6.

Pomyślna realizacja programów windykacji kredytów oraz poprawa zarządzania ryzykiem kredytowym pozwoliła Grupie zmniejszyć tworzone rezerwy. Saldo utworzonych rezerw na ryzyko kredytowe w wysokości 13,2 mln zł było o 81% niższe niż w porównywalnym okresie minionego roku (67,9 mln zł). Jeśli nie brać by pod uwagę korzystnego oddziaływania na poziom tworzonych rezerw odzyskanych należności spisanych, wartość tych rezerw wyniosłaby 45,9 mln zł. co oznacza spadek o 47% w porównaniu z ubiegłym rokiem .

7.

Po dziewięciu miesiącach 2005 roku zysk przed opodatkowaniem Grupy Banku Millennium wyniósł 239,8 mln zł, a zysk netto 189,6 mln zł i był wyższy o 19 % w porównaniu z wynikiem pro-forma za trzy kwartały 2004 roku (159,3 mln zł ).

WIELKOŚCI BIZNESOWE

8.

Na dzień 30 września 2005 roku aktywa ogółem wyniosły 22 778 mln zł, co oznacza ich wzrost w porównaniu z końcem września ubiegłego roku o 10,9 % .

Podstawowe wielkości bilansowe

(mln zł )

30.09.2005

30.09.2004 proforma

Zmiana

Suma bilansowa

22 778

20 536

10,9%

Fundusze Klientów ogółem (*)

14 872

13 132

13,2%

w tym depozyty

13 605

12 201

11,5%

w tym fundusze inwestycyjne

1 177

448

163%

Kredyty udzielone klientom ogółem

8 612

6 860

25,5%

Kapitały własne

2 031

1 924

5,6%

(*) Obejmuje Depozyty Klientów, obligacje detaliczne oraz fundusze inwestycyjne

Na dzień 30 września 2005 roku wartość kredytów netto udzielonych Klientom wzrosła o 26 % w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosła 8 612 mln zł. Był to kolejny z rzędu kwartał wzrostu portfela kredytowego.

Wzrost kredytów jest zasługą przede wszystkim dynamicznego przyrostu portfela kredytów hipotecznych, którego udział w portfelu kredytowym Banku wynosi obecnie 31% W pierwszych dziewięciu miesiącach 2005 roku udzielono nowych kredytów hipotecznych o wartości 1 597 mln zł tj. ponad 4 razy więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2004 roku ( 373 mln zł), co pozwoliło bankowi utrzymać 3 pozycję na rynku ( styczeń – sierpień 2005 ) z 10,4% udziałem w tym okresie. Te bardzo dobre rezultaty uzyskane zostały dzięki lepszym wynikom sprzedaży oddziałów oraz sukcesom w wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów dystrybucji takich jak sprzedaż bezpośrednia , pośrednicy i portale internetowe.

9.

Fundusze Klientów ogółem, w tym posiadane przez nich obligacje i fundusze inwestycyjne, wyniosły na dzień 30.09 2005 roku 14 872 mln zł, co oznacza ich wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku 2004 o 13,2% (13 132 mln zł). Największą dynamikę w ujęciu rocznym wykazały, fundusze inwestycyjne – wzrost o 163% do kwoty 1 177 mln zł, co dało Bankowi wzrost udział w rynku z 1,3% do 2,2%. Warto wspomnieć, że aktywa Millennium Specjalistycznego Funduszu Inwestycyjnego Otwartego Funduszy Zagranicznych oferowanego od lutego br. stanowią obecnie 10% wszystkich aktywów zgromadzonych w funduszach Millennium TFI. Od sierpnia 2005 roku Bank wzbogacił ofertę funduszy zagranicznych o fundusze denominowane w dolarach amerykańskich.

Produkty i usługi Banku Millennium znalazły uznanie wśród niezależnych ekspertów. W rankingu miesięcznika Forbes „Najlepszy Bank dla Firm” oferta Banku Millennium dostępna pod markami Millennium Biznes oraz Bankowość Przedsiębiorstw, została uznana za jedną z najlepszych na rynku i zajęła trzecie miejsce. W kategorii „Najlepszy Bank Detaliczny” sieć Millennium zajęła 4 miejsce.

Millenet – bankowość internetowa Banku Millennium dla klientów indywidualnych została uznana za najlepszą w Polsce przez międzynarodowy magazyn finansowy Global Finance i otrzymała tytuł „Best Consumer Internet Bank in Poland” („Najlepszy internetowy bank detaliczny w Polsce”).

We wrześniu 2005 roku liczba Klientów korzystających z obsługi banku za pośrednictwem internetu wynosiła 252 tysiące, w tym 243 tys. to klienci indywidualni, których liczba wzrosła o 95% w porównaniu z końcem września 2004 roku. Za pośrednictwem kanałów elektronicznych jest wykonywanych obecnie 66% operacji klientów indywidualnych i prawie 90 % operacji klientów firmowych.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2005 roku nastąpił dwukrotny wzrost liczby kart kredytowych używanych przez Klientów banku w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku ( do 99 tys. według stanu na dzień 30.09.2005.roku ). Wzrost ten spowodowany jest przede wszystkim zintensyfikowaną sprzedażą krzyżową. We wrześniu sprzedano rekordową liczbę 9 tysięcy kart . Wraz ze wzrostem ilości kart wzrósł także stopień ich wykorzystania: saldo kredytów wzrosło o 146%, natomiast transakcje przy użyciu POS wzrosły we wrześniu 2005 o 66% w porównaniu z wrześniem 2004 roku.

10.

Jakość kredytów

Jakość portfela kredytowego Grupy (liczonego według Polskich Standardów Rachunkowości ) na dzień 30 września 2005 roku po raz kolejny uległa poprawie. Wartość kredytów zagrożonych w porównaniu z rokiem ubiegłym była niższa o 269 mln zł, to jest o 18%. Efekt ten osiągnięto dzięki dobrze rozwiniętej i ostrożnej polityce kredytowej oraz bardzo skutecznym działaniom restrukturyzacyjno-windykacyjnym. W ciągu dziewięciu miesięcy br. roku wartość odzyskanych należności zagrożonych wyniosła 254 mln zł.

Współczynniki jakościowe kredytów

30.09.2005

30.09.2004

Wartość kredytów zagrożonych(*) (mln zł)

1 261

1 530

Współczynnik kredyty zagrożone / kredyty ogółem

13%

19,6%

Współczynnik rezerwy / kredyty zagrożone

67,2%

55,8%

(*) według Polskich Standardów Rachunkowości

Współczynnik kredyty zagrożone do kredytów ogółem wg Polskich Standardów Rachunkowości znacząco poprawił się z 19,6% (na dzień 30.09.2004) do 13% (na dzień 30.09.2005), natomiast współczynnik pokrycia rezerwami kredytów zagrożonych wzrósł z 55,8 % do 67,2% w tych samych okresach.

11.

Współczynnik wypłacalności Grupy Banku Millennium wyniósł 18,8% i utrzymywał się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym (18,5%).

millennium 2005-10-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: millennium

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców