Spośród wytypowanych przez zespół redakcyjny 50 okładek z 2005 roku, czytelnicy wybiorą swoje ulubione „jedynki” w pięciu kategoriach: wydarzenia, polityka, obyczaje, kultura i sport. W plebiscycie będzie można głosować za pomocą sms-ów oraz na stronie internetowej „Metra” – www.metro.gazeta.pl.
Wszystkie, biorące udział w konkursie, okładki zostaną pokazane na wystawie w siedzibie Agory przy ulicy Czerskiej 8/10, która odbędzie się po zakończeniu plebiscytu w dniach 20-26 lutego.
Druga edycja plebiscytu na najlepszą okładkę „Metra” jest jedną z wielu realizowanych akcji, mających na celu bezpośrednią interakcję z czytelnikami. Dzięki ich głosom i opiniom tworzona jest lubiana i doceniana gazeta. Okładki są szczególną wizytówką „Metra”, która ma zainteresować, zaskoczyć i zwyczajnie się podobać. Ich zadaniem jest komentowanie najważniejszych i najciekawszych wydarzeń. Poprzez świetne zdjęcie, zabawny, oryginalny fotomontaż, dobry komentarz przykuwają uwagę czytelnika.