PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarka PKO Banku Polskiego po raz kolejny najcenniejsza według Rzeczpospolitej

Marka PKO Banku Polskiego po raz kolejny najcenniejsza według Rzeczpospolitej

Wiadomości 20.12.2012 (07:49)

I miejsce w kategorii finanse, II w zestawieniu generalnym. Marka PKO Banku Polskiego jest jedną z najcenniejszych na rynku. Dziennik Rzeczpospolita oszacował ją na 3,7 mld zł. W ciągu ostatnich 6 lat jej wartość wzrosła aż o 200 proc.

W IX edycji rankingu Rzeczpospolitej 330 rodzimych brandów łącznie wyceniono na ponad 57,5 mld zł. Większość uwzględnionych w zestawieniu marek zwiększyła swoją wartość.

PKO Bank Polski to najdroższa i najmocniejsza polska marka finansowa, wyceniona na 3,72 mld zł. W ciągu ostatnich 6 lat jej wartość wzrosła o prawie 2,5 mld złotych, czyli o 200 proc. Jak podkreślają autorzy rankingu, Bank m.in. dobrze wykorzystał czas kryzysu finansowego, rozwijając akcję kredytową, podczas gdy konkurenci należący do globalnych instytucji finansowych ograniczali biznes.

– Tytuł jednej z najcenniejszych polskich marek zobowiązuje. Chcemy, by w naszym Banku wszystko zaczynało i kończyło się na potrzebach klientów: wysokim standardzie obsługi, atrakcyjnej ofercie produktowej, zróżnicowanych kanałach dostępu. To satysfakcja z relacji z bankiem zdecyduje bowiem o sukcesie w sektorze w najbliższych latach. Naszym celem jest być instytucją finansową pierwszego wyboru dla milionów Polaków – uważa Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego, który odebrał nagrody w imieniu Banku.

Ranking Najcenniejszych Marek jest przygotowywany przez redakcję Rzeczpospolitej oraz firmę Acropolis od 2004 roku. Nagradzane są w nim najlepsze i najbardziej wartościowe brandy konsumenckie w 12 branżach. W badaniu biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce – bez względu na kraj pochodzenia obecnego właściciela marki. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

Rankingowi towarzyszył w tym roku po raz drugi konkurs „Młoda Marka Sukcesu”. Jego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły dynamiczne rodzime brandy. Pod uwagę brano m.in. rozpoznawalność mierzoną w badaniu opinii konsumentów, efektywność i dynamikę rozwoju.

Podobnie jak w poprzedniej edycji, PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu i fundatorem nagrody głównej – wartej 400 tysięcy złotych kampanii reklamowej dla Młodej Marki Sukcesu. O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada, którą tworzyli szefowie firm o uznanej już renomie: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk, prezes PZU, Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka, Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia oraz Dariusz Bąk, wiceprezes Presspubliki.

Tytuł „Młoda Marka Sukcesu 2012” przyznano firmie Mój Ulubiony, a Bogdan Woźniak, wiceprezes SDM w Wieluniu, właściciela marki Mój Ulubiony, odebrał z rąk Zbigniewa Jagiełło statuetkę oraz nagrodę główną.

– Dynamiczny wzrost polskiej gospodarki jest w znacznej mierze zasługą rozwoju w sektorze przedsiębiorstw. Warto wspierać i promować młode przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów. Staraliśmy się wyszukać marki z dużym potencjałem i dać im szansę większego zaistnienia w mediach poprzez kampanię reklamową, którą sponsoruje nasz Bank – podkreślił Zbigniew Jagiełło.

PKO Bank Polski sam był już wielokrotnie nagradzany za działania wspierające i pozycjonujące jego markę. W 2012 roku otrzymał między innymi Srebrne Effie 2012 za kampanię repozycjonującą markę PKO Banku Polskiego z udziałem Szymona Majewskiego, Złotego Orła za PKO Bankowość Prywatną, Golden Arrow za kampanię Konta za Zero, Golden Arrow za repozycjonowanie marki Banku, wyróżnienie Złote Orły za identyfikację wizualną, statuetkę Lampart za działania promocyjne w 2011 roku oraz nagrodę Vedical za najlepszy kalendarz firmowy. Ponadto Tomasz Marszałł, szef marketingu w PKO Banku Polskim, otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl.

2012-12-20
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców