20 czerwca 1986 r. Uchwałą Rady Ministrów został powołany ówczesny Bank Rozwoju Eksportu, którego założenie przypieczętowała umowa z dnia 11 grudnia 1986 r., zawiązująca Spółkę Akcyjną. BRE Bank w początkowej fazie koncentrował się na udzielaniu polskim eksporterom kredytów dewizowych, służących finansowaniu dóbr inwestycyjnych i technologii.
Głębokie przemiany gospodarcze, w tym przede wszystkim prywatyzacja i rozwój przedsiębiorczości, stworzyły podstawy dla dobrze funkcjonującego mechanizmu rynkowego, będącego siłą napędową konkurencyjności polskich firm. BRE Bank był jednocześnie produktem i siłą sprawczą transformacji gospodarczej, która nie miała precedensu. Od początku swojej działalności ówczesny Bank Rozwoju Eksportu widział swoją szansę szybkiego rozwoju poprzez stosowanie najlepszych światowych praktyk biznesowych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. BRE Bank wielokrotnie był pionierem w zakresie nowoczesnych produktów i technologii nadając ton polskiej bankowości, ciesząc się rosnącym zaufaniem przedsiębiorców i klientów indywidualnych.
Po 20 latach działalności BRE Bank zaliczany jest do grona czołowych instytucji finansowych w Polsce pod względem posiadanego kapitału, rozmiarów działalności, tempa rozwoju i różnorodności oferowanych produktów. Swoją ofertę kieruje do najbardziej wymagających grup klientów oczekujących najwyższych standardów obsługi oraz dostępu do nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Takiego koncertu jeszcze nie było!
Wydarzeniem rozpoczynającym cykl obchodów 20-lecia BRE Banku będzie koncert Tomasza Stańko. Ten uznawany za jednego z najważniejszych muzyków jazzowych na świecie artysta wystąpi wraz ze swoim Kwartetem oraz Orkiestrą Kameralną Aukso pod dyrekcją Marka Mosia. Wydarzeniem bez precedensu będzie występ Tomasza Stańko z takimi artystami jak: Leszek Możdżer, Edyta Bartosiewicz, Dorota Miśkiewicz, Joakim Milder.
Stańko zaprezentuje ambitną i wyrafinowaną muzykę, w nowej, otwartej na publiczność formule. Repertuar obejmuje muzykę od kompozycji własnych, poprzez utwory Krzysztofa Komedy, po słynne światowe standardy, takie jak „So What” Milesa Davisa. Wszystkie utwory będą miały niezwykle oryginalne aranżacje.
Zapowiada się niepowtarzalne wydarzenie. Do wspólnego świętowania BRE Bank zaprosił klientów, pracowników, przyjaciół BRE Banku oraz miłośników jazzu. Koncert odbędzie się 2 września 2006 roku o godzinie 20.00 przed siedzibą centrali BRE Banku, na Placu Teatralnym w Warszawie.
Innowacyjność w Polsce i regionach
Istotnym elementem włączonym w obchody jubileuszu BRE Banku są gale regionalne związane z Programem badawczym nad innowacyjnością polskiej gospodarki. BRE Bank w ciągu 20 lat działalności wielokrotnie zaskakiwał pionierskimi rozwiązaniami w dziedzinie technologii, oferowanych produktów czy nieszablonowych rozwiązań finansowych, nadających ton polskiej bankowości. W latach 90-tych BRE Bank był pionierem wdrożenia systemu rozliczeń między oddziałowych w czasie rzeczywistym i bankowości elektronicznej dla przedsiębiorstw (BRESOK), w 2000 roku stworzył mBank, pierwszy internetowy bank w Polsce. Teraz chce zrobić krok dalej – promować innowacyjne postawy i nowoczesne modele biznesowe polskich firm, aby pobudzić procesy innowacyjne również w otoczeniu biznesowym. Wspólny projekt prowadzony wraz z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk daje temu wyraz.
Zwieńczeniem programu będzie cykl regionalnych gal innowacyjności, podczas których zostaną ogłoszone wyniki badań oraz listy najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw. Najlepsi zostaną wyróżnieni nieszablonową statuetką – „Kamertonem innowacyjności” oraz Certyfikatem innowacyjności.
Integralną częścią gal będą seminaria na temat innowacyjności w regionie. Przedsiębiorcy, naukowcy i przedstawiciele instytucji regionalnych będą próbowali odpowiedzieć m.in. na pytania: – jak wspierać rozwój innowacyjnych projektów w regionach? – w jaki sposób nowoczesne technologie wpływają na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw? – jak pozyskać fundusze na realizację rozwojowych pomysłów?
Gale odbywać się będę w październiku i listopadzie br.: 5 października – Kraków, 12 października – Katowice, 19 października Gdańsk, 26 październik Poznań, 9 listopada – Łódź, 16 listopada – Wrocław, oraz 29 listopada – gala finałowa w Warszawie.
Kampania promocyjna – BRE Bank i jego ludzie
Z okazji jubileuszu 20-lecia BRE Bank przygotował też wyjątkową kampanię reklamową, której głównymi bohaterami są Ludzie związani z bankiem – klienci i pracownicy.
W ten sposób bank chce pokazać podobieństwa pomiędzy własną, „bankową” drogą do sukcesu oraz drogą, jaką w biznesie przeszli w tym czasie jego klienci. Chce także podkreślić rolę, jaką innowacyjne, potrafiące patrzeć w przyszłość firmy odegrały w polskiej gospodarce.
Powstały w 1986 roku BRE Bank był jednocześnie produktem i siłą sprawczą polskiej transformacji gospodarczej. Przetrwał czas politycznych przemian, budując zręby bankowości korporacyjnej w Polsce. Wielokrotnie pokazał się jako lider w zakresie nowoczesnych produktów i technologii, nadając ton polskiej bankowości. Budując mBank – pierwszy internetowy bank w Polsce – po raz kolejny udowodnił, że wizja, umiejętność wykraczanie poza schematy i konsekwentne dążenie do celu to droga do sukcesu. Podobnie do BRE Banku, swoje przedsiębiorstwa budowali jego klienci. Odważne marzenia, które mieli 20 lat temu stały się rzeczywistością. Dzięki wizji i pasji działania, ale również pomocy BRE banku, przedsiębiorstwa te przetrwały okres burzliwych przemian gospodarczych, a obecnie są liderami w swoich branżach.
– „Kampania pokazuje naszych Klientów, którzy często zaczynali od maleńkiej produkcji w przydomowym garażu, a dzięki swej energii, dobrym pomysłom na biznes oraz – czego nie ukrywamy – wsparciu doradczym i finansowym naszego Banku, wyrośli na liderów w swoich branżach. Chcemy również pokazać naszych najlepszych Pracowników, ludzi wielu pasji, niebanalnych, pomysłowych i innowacyjnych orazi ich rolę w budowaniu najlepszej instytucji finansowej dla wymagających klientów”, mówi Bartosz Brzozowski, Dyrektor Departamentu Marketingu i Relacji Inwestorskich BRE Banku.
Kampania reklamowa informująca o jubileuszu BRE Banku oraz zachęcająca użytkowników do opisania własnej drogi ostatnich 20 lat prowadzona jest w prasie (Przekrój, Newsweek, Polityka, Wprost, Manager Magazine, Harvard Busieness Review, Pani, Zwierciadło, National Geographic) oraz w portalach internetowych (Wirtualna Polska, Onet.pl, Money.pl, Bankier.pl, Gazeta.pl, Rzeczpospolitej.pl, Expander.pl oraz Inforu i Pulsu Biznesu). Reklamy wielkoformatowe ukażą się również na wybranych oddziałach BRE Banku.
Za kreację kampanii reklamowej odpowiadała Agencja Czteryczwarte. Dom mediowy – Vizeum
www.20lat.brebank.pl
W połowie sierpnia BRE Bank uruchomił też specjalny serwis internetowy, dostępny pod adresem www.20lat.brebank.pl.
Główną osią serwisu jest część „Moje 20 lat”. Stworzono w nim miejsce – nawiązujące charakterem do bardzo popularnych obecnie blogów – w którym internauci mogą podzielić się swoją historią z minionych 20 lat. Najciekawsze opowiadania (po jednej z kategorii „Pracownicy Grupy BRE” oraz „Klienci Grupy BRE), wybrane przez internatów zostaną nagrodzone.
– „Najciekawsze scenariusze pisze samo życie. Staraliśmy się to pokazać w reklamowej kampanii prasowej, ale zdajemy sobie sprawę, że nie do wszystkich ciekawych historii udało nam się dotrzeć. Dlatego dajemy szansę każdemu internaucie na przedstawienie swojej, niepowtarzalnej historii, związanej z BRE Bankiem. Wierzymy w ludzi i ich siłę – jedni – nasi pracownicy – budują fundamenty BRE Banku, jako najlepszego miejsca do pracy, a drudzy, jak nasi Klienci są inspiracją dla naszych ekspertów, dokładając tym samym kolejną cegiełkę do budowy najlepszej instytucji finansowej dla wymagających klientów”, dodaje Bartosz Brzozowski.
W serwisie można znaleźć również wszystkie layouty związane z kampanią reklamową, krótką historię BRE Banku oraz informacje o wydarzeniach związanych z obchodami 20-lecia.