Z raportu opracowanego przez VISA wynika, że karty płatnicze wypierają gotówkę i czeki z rynku mikropłatności. Ankieta przeprowadzona na 1154 posiadaczach kart płatniczych pokazała, że ponad połowa (55%) respondentów używa kart płatniczych przy mikropłatnościach. Zaletą płatności bezgotówkowych jest po pierwsze – wygoda (86%), po drugie – łatwość użycia (62%), po trzecie – szybkość (45%), po czwarte – niższy koszt zarządzania (35%). Działania VISA skierowane na rozpowszechnienie regulowania mikropłatności za pomocą kart płatniczych skutecznie przyczyniły się do zwiększenia liczby punktów sprzedaży akceptujących płatności bezgotówkowe. Technologia umożliwiająca akceptację płatności bez konieczności składania podpisu sprawiła, że mikropłatności bezgotówkowe są korzystne zarówno dla klienta jak i sprzedawcy. Rozwiązania wprowadzone przez VISA pozwoliły zmniejszyć koszty transakcyjne przy płatnościach za pomocą debetowych i kredytowych kart płatniczych również w przypadku należności poniżej 15 dolarów. Z ankiety wynika również, że 60% konsumentów w wieku od 18 do 25 lat częściej używa kart płatniczych przy dokonywaniu płatności za zakupy poniżej 25$ niż gotówki. Również w przypadku mikropłatności poniżej 2 dolarów 70% klientów z tej grupy wiekowej preferuje karty, w porównaniu do 26% klientów w wieku powyżej 45 roku życia. W ciągu trzech ostatnich miesięcy, jedna z trzech osób w wieku od 18 do 25 lat (35%) dokonała drobnych płatności za pomocą karty, np. za filiżankę kawy lub herbaty czy bilet.
Sprawdź także:
14.11.2024 (12:04)
– informacja prasowa
Visa Flexible Credential zmienia karty z myślą o cyfrowej przyszłości
Karta płatnicza nie zmieniała się przez lata. Została stworzona dla analogowego świata – jedna karta służąca do …
13.11.2024 (17:23)
– informacja prasowa
Kolejna odsłona kampanii edukacyjnej Santander Bank Polska o cyberbezpieczeństwie
„Nie wierz w bajki” to kolejna odsłona kampanii edukacyjnej związanej z bezpieczeństwem w sieci, którą …
13.11.2024 (17:20)
– informacja prasowa
Bądźmy #CYBERczujni - nowa kampania edukacyjna Banku Pekao
Pekao wystartował z nową, ogólnopolską kampanią w mediach społecznościowych „Bądźmy #CYBERczujni”, której celem …
13.11.2024 (17:13)
– informacja prasowa
Nest Lease rusza z finansowaniem dla firm
Nest Lease to nowa firma na polskim rynku leasingowym, która stawia na elastyczność i innowacyjne rozwiązania. …
13.11.2024 (17:09)
– informacja prasowa
Barometr Providenta: Karty kredytowe zyskują na popularności, ale Polacy traktują spłaty zobowiązań odpowiedzialnie
Najnowsza odsłona cyklicznego badania Barometr Providenta pokazuje, że w Polsce rośnie świadomość na temat …
13.11.2024 (17:04)
– informacja prasowa
Revolut Business Report: dwie trzecie badanych firm w Europie uważa, że “tradycyjne banki” nie nadążają za ich potrzebami
Revolut Business, globalna aplikacja finansowa, z której korzystają setki tysięcy firm, opublikowała wyniki badania …