Mały Opel od początku, gdy tylko zadebiutował podczas tegorocznych targów w Londynie, cieszył się bardzo dużą popularnością i zdobył rekordową liczbę zamówień w całej Europie. Czy czeka go taki sam sukces na polskim rynku? Zobaczymy już niedługo. Jeśli utrzyma się tak wysokie zainteresowanie, to władze firmy w naszym kraju powinny mieć powody do zadowolenia. Polski klient może wybrać Corsę spośród sześciu wersji silnikowych – trzech benzynowych (1,0 60 KM, 1,2 80 KM oraz 1,4 90 KM) oraz trzech wysokoprężnych (1,3 75 KM, 1,3 90 KM oraz 1,7 125 KM). Ceny nowej Corsy zaczynają się od 36.900 zł za trzydrzwiową wersję Essentia z najsłabszą litrową jednostką napędową.
„Czwarta generacja Corsy wyróżnia się atrakcyjną stylistyką oraz oferuje szeroki wachlarz innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Styliści nadali zarówno trzy-, jak i pięciodrzwiowej wersji unikatowy dla każdej z nich wygląd, tak jak zostało to z sukcesem wprowadzone w gamie modelowej Astry – powiedział Przemysław Byszewski dyrektor ds. PR GM Poland. – Tworząc nową Corsę, pamiętaliśmy o naszym zobowiązaniu, by niezależnie od segmentu oferować klientom dynamiczne samochody. Mamy nadzieję, że modny wygląd samochodu i jego nowatorskie wnętrze spełnią wymagania nawet najbardziej wymagających klientów.”
Dwa lata na powrót do czołowej dziesiątki musiał czekać Citroen C4. Choć nie mamy 100-procentowej pewności, to jednak z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy przypuszczać, iż to zasługa wchodzącego właśnie w październiku na naszym rynku do sprzedaży vana C4 Picasso. Model ten oferowany jest w czterech wersjach silnikowych (benzynowe – 1,8 127 KM i 2,0 143 KM oraz diesle – 1,6 110 KM i 2,0 138 KM). Ceny C4 Picasso zaczynają się od 80.900 zł.
W październiku nie zabrakło także innych ciekawych nowości. Na uwagę zasługuje z pewnością crossover Suzuki SX4, SUV Subaru B9 Tribeca, kabriolet Alfa Romeo Spider czy też Hyundai Grandeur. W salonach dostępne są już także odnowione auta dostawcze Iveco Daily oraz Ford Transit.
TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w październiku 2006
Miejsce |
Zmiana |
Modele samochodów |
Punkty* |
1 |
+ 8 |
Opel Corsa |
25742 |
2 |
– 1 |
Honda Civic |
21805 |
3 |
bez zmian |
Ford Focus |
14621 |
4 |
bez zmian |
Toyota Corolla |
14506 |
5 |
– 3 |
Skoda Fabia |
14012 |
6 |
bez zmian |
Opel Astra III |
13190 |
7 |
bez zmian |
Toyota Yaris |
11574 |
8 |
bez zmian |
Skoda Octavia |
11046 |
9 |
+ 1 |
Fiat Grande Punto |
10453 |
10 |
+ 6 |
Citroen C4 |
9037 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Podobną zmianę na pozycji lidera, choć może nie aż tak spektakularną, jak w przypadku modeli, mamy w październiku w kategorii marka. Duża popularność Corsy przełożyła się także na sukces Opla, który pierwszy raz w historii awansował na pierwszą pozycję w rankingu.
TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w październiku 2006
Miejsce |
Zmiana |
Marka |
Punkty* |
1 |
+ 2 |
Opel |
65960 |
2 |
– 1 |
Toyota |
59234 |
3 |
– 1 |
Volkswagen |
48420 |
4 |
+ 1 |
Honda |
46406 |
5 |
– 1 |
Skoda |
41027 |
6 |
bez zmian |
Ford |
39465 |
7 |
+ 1 |
Fiat |
37840 |
8 |
+ 2 |
Citroen |
35438 |
9 |
– 2 |
Mercedes |
35064 |
10 |
– 1 |
Peugeot |
34608 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Po raz kolejny nie udało nam się przewidzieć, jak się będzie rozwijać sytuacja w rankingu aut użytkowych. Po ubiegłomiesięcznym awansie Forda Transita i Volkswagena Craftera wydawało się, iż modele te na dłużej zadomowią się w ścisłej czołówce. A tu tymczasem w październiku Transit wręcz wypadł poza czołową dziesiątkę, a Crafter zajął w niej ostatnią pozycję.
Co więcej, pierwszą pozycję stracił dotychczasowy „żelazny” lider, czyli Mercedes Sprinter. Jego miejsce zajął Nissan Navara, który od tzech miesięcy czaił się tuż za plecami Sprintera. W ogóle październik należał ponownie do pickupów, którym wróżyliśmy już powolny spadek zainteresowania. Za drugim Sprinterem uplasowały się bowiem Nissan Pickup oraz Toyota Hilux, a na ósmej pozycji ponownie pojawił się Mitsubishi L200. Choć wydaje nam się to raczej mało prawdopodobne, to jednak nie jest niemożliwe, by w niedalekiej przyszłości całe podium należało do aut typu pickup.
TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w październiku2006
Miejsce |
Zmiana |
Marka |
Punkty* |
1 |
+ 1 |
Nissan Navara |
3230 |
2 |
– 1 |
Mercedes Sprinter |
2575 |
3 |
+ 2 |
Nissan Pickup |
2456 |
4 |
+ 2 |
Toyota Hilux |
2211 |
5 |
– 2 |
Volkswagen Transporter |
2172 |
6 |
+ 2 |
Fiat Ducato |
2116 |
7 |
+ 2 |
Mercedes Vito |
2097 |
8 |
+ 2 |
Mitsubishi L200 |
1782 |
9 |
+ 2 |
Mercedes Vito |
1545 |
10 |
– 6 |
Volkswagen Crafter |
1327 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe