PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeFortis Bank otwiera się na karty partnerskie

Fortis Bank otwiera się na karty partnerskie

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 06.01.2007 (21:18)
Karty

Lada chwila, a Fortis Bank stanie się ważnym graczem na rynku detalicznym – przede wszystkim na rynku consumer finance. Co prawda nie nastąpi to od razu, bo najpierw trzeba przejrzeć dotychczasową i opracować nową strategię dla przejmowanego Dominet Banku, ale naszym zdaniem należy mieć ten bank na oku. Chociaż do momentu pełnej integracji, konkurencji mogą być raczej spokojni. Skala działalności jest wciąż na tyle mała, że nie stanowi dla nikogo zagrożenia. Przykładem mogą być karty kredytowe Fortis Banku. Sytuacja może się zmienić dopiero około 2008 roku.Same karty są całkiem dobrym produktem – w końcu nie mają konkurencji. MultiBank wykorzystuje odmienną technologię, a ING BSK udostępnia jedynie karty debetowe, pracując nad zupełnie nową ofertą swoich kredytówek (chociaż trzeba przyznać, że powinni robić to szybciej – ucieka im rynek). Sam Fortis w naszym odczuciu nie wykorzystał jednak potencjału tego rodzaju kart. Kampania reklamowa dużo tutaj nie pomogła, brak było bowiem większego wsparcia medialnego. Karty kredytowe to jednak trudny produkt do sprzedania – zwłaszcza jeśli ma je praktycznie każdy bank na rynku. A sama Fotokarta, jako specyficzny produkt, wymaga dużych nakładów na edukację rynku i samych mediów. Zwłaszcza, że poza tą cechą, karta niczym więcej się nie wyróżnia. Oprocentowanie standardowe, brak programów rabatowych, etc. Przy raczej słabej sieci dystrybucji, produkt nie może odnieść komercyjnego sukcesu.

Chociaż nie wiadomo jak w przyszłości będzie wyglądało portfolio kart kredytowych nowej instytucji, to jednak widać, że Fortis szuka nowych sposobów na wzrost sprzedaży swoich kart kredytowych. Naturalną drogą jest w takim przypadku budowanie aliansów, poprzez wprowadzanie kart partnerskich. Pierwszą taką propozycją jest karta „Ty i twój dom”, przeznaczona dla czytelniczek kwartalnika o takim samym tytule. Jest więc to kolejna karta skierowana do kobiet.

Oprócz wersji papierowej, czytelniczki mogą na codzień korzystać z internetowej wersji serwisu, którego partnerem internetowym jest WP.pl – tyitwojdom.wp.pl. Ogólnie cały magazyn i serwis to projekt firmy Unilever Polska, mający promować produkty tego koncernu. Widać to po tekstach, które tam można znaleźć. Wybrane cytaty z pierwszego lepszego artykułu: „Gosia (z lewej) i Kasia przed sesją zrobiły peeling i stosowały delikatnie samoopalający balsamdo ciała Dove (zobacz str. 11). Żeby nie było zbyt grzecznie, żakiet zapinany na jeden guzik odrobinę odsłania biust, a klapki na wysokiej szpilce są bardzo kobiece.”, „Uczucie świeżości zapewnia Gosi i Kasi dezodorant Dove Invisible Dry, który nie pozostawia białych śladów (zobacz str. 11).”, „Dziękujemy firmom: * Unilever – markom Dove i Sunsilk (pielęgnacja skóry i włosów), * Mango, * Tara Jarmon (ubrania), * Aldo, * Bata, * Kazar, * Nine West (dodatki), * Veneziana (rajstopy)”. Jak widać jedna z modnych strategii w internecie, kiedy serwisy konsumenckie sponsorowane są przez duże firmy. Wykorzystał to Fortis Bank, tworząc wspólną kartę kredytową.

Kluczem do sukcesu wszelkich programów partnerskich jest dodanie do standardowej karty kredytowej wartości dodanej. Firmy, które dysponują dużą bazą klientów wykorzystują to, żeby z jednej strony zwiększyć ich zadowolenie i lojalność, a z drugiej stworzyć źródło dodatkowych przychodów – pochodzących z opłat interchange, czy zwiększonej sprzedaży, jak ma to miejsce w przypadku supermarketów. Stworzenie dobrej karty partnerskiej nie jest jednak proste. Można wręcz stwierdzić, że tylko niektóre okazują się sukcesem. Większość nie przysparza korzyści. A jak będzie w przypadku nowej karty Fortis Banku?

Po pierwsze należy ocenić partnera. Wydaje się całkiem duży – jak jest w rzeczywistości – tego nie wiemy. W każdym razie jeśli tylko Unilever zechciałby, siła jego medialnego rażenia byłaby ogromna. W tym przypadku jednak tego raczej nie widać – inaczej jak w przypadku mBanku i G+J. Po drugie korzyści z posiadania karty. Patrząc na stronę poświęconą karcie – dość ograniczone. Niższe oprocentowanie dotyczy tylko 3 miesięcy (BZ WBK ma w tym przypadku lepsze warunki), potem już tylko standard rynkowy. Nie ma żadnych rabatów, ani zniżek (a przecież mogłyby być na produkty Unilevera). Jest tylko dłuższy okres bezodsetkowy i zachęty finansowe – 50 zł w prezencie + upominek dla 200 pierwszych pań. Do tego mamy konkursy – 500 zł dla 8 osób, które w tygodniu zrobią najwięcej transakcji i 2 cyfrowe aparaty. Co ciekawe konkursy na zachętę trwają tylko od 1 grudnia do 31 stycznia. Jednym słowem standard Lukasowy – tyle, że to raczej inna grupa docelowa i inny sposób sprzedaży. Dlatego chociaż inne instytucje zaczynają nie tylko wydawać karty bezpłatnie, ale również dodawać do nich 50 zł, to raczej nie mają szans, żeby powtórzyć sukces Lukasa. Wydaje się nam, że i w tym konkretnym przypadku wyniki sprzedażowe nie będą imponujące – maksymalnie kilkadziesiąt kart. Przekroczenie kilkuset sztuk byłoby już ogromnym sukcesem. Oczywiście możemy się mylić, ale na nasz nos raczej tak właśnie w tym przypadku będzie.

karty kredytowe 2007-01-06
Michał Macierzyński
Tagi: karty kredytowe

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Who is who

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski

Tomasz Głodowski Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej…

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców