PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRŹródła informacji teleadresowej – wspólne badanie pkt.pl i SGH

Źródła informacji teleadresowej – wspólne badanie pkt.pl i SGH

Marketing i PR 04.04.2007 (08:14)

Na przełomie roku 2006 i 2007 firma pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne przeprowadziła, we współpracy z Zakładem Metod Badań Marketingowych Instytutu Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, badanie dotyczące potrzeb użytkowników prywatnych i biznesowych w zakresie wyszukiwania informacji teleadresowych.

Celem badania było uzyskanie wiarygodnych i miarodajnych informacji na temat preferowanych przez użytkowników sposobów pozyskiwania informacji teleadresowych, a także cech stanowiących

o największej przydatności i efektywności poszczególnych źródeł.

Reprezentatywność badania uzyskano dzięki przyjęciu odpowiednio wysokiej próby badawczej oraz kompilacji dwóch metod badawczych – badania ilościowego służącego uzyskaniu informacji w skali całego społeczeństwa oraz badania jakościowego zapewniającego zdobycie dogłębnej wiedzy na temat źródeł pozyskiwania informacji teleadresowej. Osoby biorące udział w badaniu zostały podzielone na dwie grupy: użytkowników prywatnych oraz użytkowników wykorzystujących informacje teleadresowe w pracy.

Najbardziej popularnym sposobem pozyskiwania informacji wśród użytkowników prywatnych okazały się wyszukiwarki internetowe (85% badanych) oraz książki telefoniczne (80%). Na dalszych miejscach znalazły się: TV, magazyny, broszury i informatory, biura numerów, radio oraz fora dyskusyjne. Badania wykazały, iż idealne źródło informacji teleadresowej powinno się cechować aktualnością danych, łatwym dostępem, wyraźną strukturą, wieloma możliwymi kryteriami wyszukiwania, atrakcyjnością graficzną oraz kompletnością informacji. Ponadto 57% respondentów z grupy biznesowej uznało wyszukiwarki internetowe za najszybsze źródło pozyskiwania informacji.

Wśród użytkowników prywatnych danych najczęściej poszukują ludzie w przedziale wiekowym

26-35 lat (30% respondentów) i 16-25 lat (19% wskazań), a średnia częstość sięgania do źródeł informacji teleadresowej wynosi 4,4 raza miesięcznie.

Z badania wynika, że wyszukiwarka internetowa pkt.pl jest używana aż przez 52% respondentów

z biznesowej grupy badawczej, a na jej znajomość powołuje się odpowiednio 75% i 67% osób z firm ogólnopolskich i międzynarodowych. Jako źródło informacji biznesowej zajęła ona pierwsze miejsce wśród wyszukiwarek teleadresowych. Z książki pkt.pl korzysta 62% respondentów biznesowych – najbardziej popularna jest w firmach międzynarodowych (67% wskazań) i ogólnopolskich (60% odpowiedzi). Poza informacjami na temat firm i produktów, użytkownicy często szukają danych dotyczących instytucji, placówek medycznych lub kulturalnych, restauracji oraz hoteli.

Badanie wykazało również, że jedno źródło informacji często okazuje się niewystarczające dla osób poszukujących danych teleadresowych w celach zawodowych. Użytkownicy niejednokrotnie korzystają nawet z 3-4 różnych źródeł. Jednocześnie zarówno wyszukiwarka internetowa pkt.pl, jak

i książka pkt.pl cechują się jednymi z najniższych współczynników „przerzucania się” w trakcie poszukiwań, co oznacza, że sięgnięcie do tych konkretnych źródeł okazuje się wystarczające dla użytkownika. Aż 21% respondentów z grupy biznesowej wskazało, że korzysta wyłącznie z portalu pkt.pl.

„Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że nasze produkty – zarówno wyszukiwarka pkt.pl jak i książka – cieszą się tak dużym zaufaniem użytkowników i stanowią dla nich cenne źródło informacji teleadresowej. Będziemy nadal dokładać wszelkich starań, aby dostarczać naszym klientom danych, których potrzebują zarówno do użytku prywatnego, jak i w życiu zawodowym” – powiedział Jacek Trujnara, Dyrektor Działu Marketingu pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne.

Badanie ujawniło także obszary, w których należy rozwijać źródła danych teleadresowych tak, by jeszcze lepiej zaspokajały potrzeby użytkowników. Badani, którzy wykorzystują informacje teleadresowe w pracy, wskazali szereg informacji, które uważają za trudno dostępne. Należą do nich: dane personalne i kontakty osób w firmach, ceny, dokładne adresy, droga dojazdu do firm lub instytucji czy oddziały i struktura firm.

2007-04-04
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców