Współpraca została nawiązana przy okazji rozszerzenia działalności YouTube na kolejne kraje, w tym Polskę. Dla portalu Bankier.pl własny kanał na YouTube to znaczne zwiększenie zasięgu dystrybucji swoich treści, a także wzrost ich popularności wśród użytkowników Internetu. Materiały multimedialne przygotowane przez redakcję Bankier.TV będą obecnie dostępne pod adresem www.youtube.pl/bankiertv, jak również w dotychczasowym serwisie www.bankier.tv.
W dniu 19 czerwca YouTube, LLC, firma obsługująca najpopularniejszy na świecie serwis umożliwiający internautom publikację i dzielenie się swoimi filmami, ogłosiła rozszerzenie swojej działalności na kolejne kraje.
Lokalne wersje YouTube od dziś są dostępne w Brazylii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Japonii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Jest to pierwszy krok do stworzenia w pełni zlokalizowanych serwisów w każdym z tych krajów.
Każdy serwis jest przetłumaczony w całości, zawiera lokalne strony domowe oraz funkcję wyszukiwania. W miarę upływu czasu zyska on „lokalny” smak, oferując dostosowane do danego kraju rankingi i komentarze, jak również sekcje Wideo, Kanały, Kategorie oraz Społeczność.
Portal Bankier.pl, w skład którego wchodzi serwis multimedialny Bankier.TV, jest jedynym partnerem YouTube w Polsce w obszarze dostarczania biznesowych materiałów multimedialnych. Od dziś wszyscy użytkownicy YouTube mają dostęp do multimedialnych treści przygotowanych przez redakcję portalu Bankier.pl z zakresu: finansów osobistych, inwestowania, rynków kapitałowych i produktów finansowych. W ramach współpracy z YouTube powstał specjalny kanał znajdujący się pod adresemwww.youtube.pl/bankiertv. Serwis Bankier.TV jest także dostępny pod dotychczasowym adresemwww.bankier.tv.
Dla Bankier.pl rozpoczęcie współpracy z YouTube jest kolejnym krokiem w realizacji planów, które mają za zadanie maksymalizowanie dotarcia z treściami Bankier.pl do jak największej ilości użytkowników w sposób dla nich odpowiedni i atrakcyjny. Od ponad roku Bankier.pl wprowadza dodatkowe kanały dystrybucji swoich treści, m.in. uruchamiając w zeszłym roku serwis Bankier.TV, tworząc wspólnie z Radiem Wawa podcasty o tematyce biznesowej możliwe do pobrania na wszelkie urządzenia typu: mp3 player, iPod, a także uruchamiając w lutym tego roku wraz z firmą Nokia pierwszą w Polsce telewizję internetową mobile.bankier.tv nagrywaną za pomocą telefonu multimedialnego Nokia N93.
„Kanał Bankier.TV na YouTube będzie kolejnym miejscem dystrybucji treści naszego portalu. Jestem przekonany, że obecność Bankier.pl zapewni użytkownikom YouTube dostęp do atrakcyjnego merytorycznie kontentu biznesowego, a to przełoży się na większy zasięg i popularność portalu Bankier.pl wśród użytkowników Internetu.” – mówi Maciej Klepacki, marketing manager, Bankier.pl. „Bardzo mnie cieszy fakt, że to właśnie nam jako pierwszym w Polsce firma YouTube zaproponowała współpracę w tym zakresie i jestem przekonany, że świadczy to jak najlepiej o jakości dostarczanych przez nas treści” –dodaje Klepacki.
”Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy teraz ten sam produkt zaoferować międzynarodowej społeczności a to dzięki stworzeniu serwisów lokalnych, które nie tylko promują społeczności poszczególnych krajów, ale są również dostępne w lokalnych językach” – powiedział Steve Chen, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w firmie YouTube.
YouTube jest najpopularniejszym na świecie internetowym serwisem umożliwiającym publikację filmów wideo, dzięki któremu miliony ludzi mogą poznawać nowe filmy i udostępniać filmy własnego autorstwa innym użytkownikom. YouTube jest forum, na którym ludzie spotykają się, przekazują sobie informacje i inspirują innych użytkowników na całym świecie, stanowiąc również platformę dystrybucji dla twórców filmów i reklamodawców. Siedziba firmy YouTube, LLC mieści się w San Bruno w Kalifornii, a sama firma jest spółką zależną Google Inc.