– To właśnie Bank BGŻ jako pierwszy w reklamie wykorzystał przekaz podkreślający przejrzyste zasady udzielania kredytów – bez gwiazdek i ukrytych kosztów – powiedziała Maria Kudelska dyrektor zarządzający ds. komunikacji w Banku BGŻ. Dodała, że pomysł takiej reklamy miał wielu naśladowców. – Decyzja o reklamowaniu kredytu w taki sposób została poprzedzona dokładną analizą oczekiwań klientów, a w efekcie tego zmianami w konstrukcji produktu, tak aby istotnie w praktyce nie pojawiały się żadne dodatkowe prowizje i opłaty – podkreśliła Maria Kudelska. Kampanię we współpracy z bankiem przygotowywała agencja reklamowa McCann Erickson.
EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów reklamowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej.
– Nasz udział w rynku kredytów mieszkaniowych z roku na rok znacząco rośnie. Od 2005 roku wzrósł z 1,1 proc. do ponad 2,5 proc. Tylko w tym roku udzieliliśmy kredytów o wartości przekraczającej 1,2 mld zł – powiedziała Dorota Czańka dyrektor sprzedaży detalicznej w Banku BGŻ. Obecnie zadłużenie klientów z tytułu takich kredytów przekracza już 2,6 mld zł.
W tym roku statuetki zostaną rozdane po raz ósmy. Do konkursu zgłoszono 141 kampanii, z czego 81 nominowano do nagród. W kategorii usługi finansowe zostało zgłoszonych 19 kampanii, z czego 7 nominowano do nagród.
Obrady jury odbędą się 7.09.2007r., a podczas Gali w Teatrze Wielkim 22.10.2007r. zostanie ogłoszona lista zwycięzców i uroczyste wręczenie statuetek.