Konto z Lwem ING Banku otrzymało 4 gwiazdki. Według zastosowanej metodologii to wynik dobry oznaczający satysfakcję klientów powyżej oczekiwań. Szczególnie ważny jest fakt, iż ocena została dokonana wyłącznie przez osoby, które już korzystały z produktu ocenianej przez nich firmy. W ramach ogólnej oceny satysfakcji dana marka została porównana do średniej dla branży.
Wyniki badania zaprezentowano przy użyciu systemu gwiazdek. 5 gwiazdek oznacza wynik bardzo dobry i pełną satysfakcję klientów, 4 gwiazdki to wynik dobry i satysfakcja klientów powyżej oczekiwań, 3 gwiazdki oznacza poziom średni i standardową satysfakcję, 2 lub 1 gwiazdka to bardzo słaby wynik. Najwyżej ocenione w wyniku badań produkty i usługi otrzymały certyfikaty i statuetki Gold Standard.
Gold Standard to program certyfikujący dla produktów sprzedawanych na polskim rynku. Badanie satysfakcji użytkowników popularnych produktów i usług zostało po raz pierwszy w Polsce przeprowadzone w lipcu i sierpniu br. przez instytut badawczy TNS OBOP. Badanie to miało charakter ilościowy – badaniu poddano reprezentatywną próbę 1500 Polaków powyżej 15 roku życia, zamieszkałych w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Reprezentatywność została uzyskana dzięki założeniu kwot na zmienne socjo-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejsca zamieszkania i region. Pod względem technicznym badanie zostało przeprowadzone przy użyciu elektronicznej ankiety w formie wywiadów bezpośrednich w domach respondentów. Każdy respondent oceniał najczęściej używane przez siebie marki, po jednej z każdej kategorii objętej projektem. W przypadku finansów były to konta osobiste, karty debetowe, karty kredytowe, pożyczki na domy i ubezpieczenie na życie.