„W nadziei na potencjalne zyski praktycznie wszyscy liczący się na rynku pośrednictwa finansowego gracze przygotowują się do wzmocnienia swojej obecności na prowincji. Strategie są różne – budowa własnych oddziałów, tworzenie placówek partnerskich.
Najwięcej z nich zamierza rozbudowywać sieć doradców mobilnych – taka osoba dojedzie na spotkanie w najwygodniejsze dla klienta miejsce, często nawet do innego miasta.”, pisze „Parkiet”.
„Do mniejszych miejscowości zaczął już wchodzić Open Finance, który stworzył sieć mobilnych doradców pod marką Open Direct. Obecnie działa 17 punktów OD, które są zapleczem operacyjnym dla ponad 30 doradców. W przyszłym roku ma powstać kolejnych 10 takich oddziałów. OF liczy, że w ten sposób skutecznie dotrze do małych miejscowości, bo nie zamierza tworzyć oddziałów w miastach liczących mniej niż 180 tys. mieszkańców.”, informuje dziennik.
„Expander stawia na rozbudowę sieci placówek partnerskich, których liczba (26) już przekroczyła liczbę oddziałów własnych. W ubiegłym tygodniu otworzył sześć kolejnych – znajdują się w miastach położonych na obrzeżach aglomeracji (m.in. w Tychach i Pruszkowie). AZ Finanse zamierza wykorzystać to, że w przyszłym roku wielu drobnych przedsiębiorców, świadczących usługi doradcze, straci do tego prawo (konieczne będzie posiadanie licencji doradcy inwestycyjnego). AZ Finanse chce ich zachęcić do wejścia do ich sieci.”, czytamy dalej.
Więcej na ten temat w „Parkiecie”.