PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćRaiffeisen PolbankPonad 300 mln złotych zysku netto Raiffeisen Bank Polska w 2007 r.

Ponad 300 mln złotych zysku netto Raiffeisen Bank Polska w 2007 r.

Raiffeisen Polbank 11.02.2008 (06:20)

Wartość zgromadzonych depozytów z uwzględnieniem sprzedaży jednostek funduszy inwestycyjnych była wyższa niż rok wcześniej o prawie 18%. Aktywa przekroczyły wartość 17,3 mld zł, czyli były o 12,5% większe niż rok wcześniej.

– Nasze ubiegłoroczne wyniki są odzwierciedleniem zarówno pozytywnych tendencji w gospodarce, jak i zachodzących ewolucyjnie zmian w pozycjonowaniu Banku na rynku. Szybki rozwój ekonomiczny, imponujący wzrost inwestycji polskich przedsiębiorstw oraz konsumpcji gospodarstw domowych pozwoliły zachować wysoką dynamikę akcji kredytowej. Bank utrzymał silną pozycję na rynku korporacji oraz średnich firm, a wprowadzając atrakcyjne produkty dla najmniejszych przedsiębiorstw umocnił się w obsłudze segmentu mikro. Departament bankowości prywatnej także notował znaczący wzrost liczby klientów i aktywów, a w sektorze detalicznym bardzo szybko przybywało osób korzystających z obsługi internetowej i przez system R-Mobile – powiedział Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A.

Rosnące inwestycje banku w kapitał ludzki, spowodowane częściowo sytuacją na rynku pracy, jak również w infrastrukturę informatyczną i sieć placówek wpłynęły na nieznaczne osłabienie bardzo wysokich wskaźników efektywności. Zwrot na kapitale przed opodatkowaniem (ROE brutto) wyniósł 28,3%, a ROE netto utrzymał się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, sięgając 24,7%. Zwrot na aktywach (ROA) wzrósł do 1,7%. Relacja kosztów do dochodów nie przekraczała 56%. Odsetek kredytów nieregularnych na koniec 2007 roku stanowił 2,7%, a więc był poniżej średniej dla sektora bankowego. Współczynnik wypłacalności ukształtował się na bezpiecznym poziomie 10,2%.

W 2007 roku Raiffeisen Bank Polska S.A. umocnił się na pozycji lidera polskiego rynku faktoringu, zwiększając udziały do 25%. Wzrost wartości skupionych wierzytelności o 91% do ponad 7,5 mld zł oznacza dynamikę rozwoju niemal dwukrotnie szybszą od średniej rynkowej. Osiągnięte wyniki są efektem skutecznego pozyskiwania nowych klientów, co było możliwe m.in. za sprawą wprowadzenia atrakcyjnych produktów, nowoczesnych i przyjaznych procedur oraz rozwoju aplikacji Internet Faktor służącej do kontaktowania się klientów z bankiem on-line. Oprócz aspektu finansowania, firmy coraz chętniej korzystały z innym elementów oferty faktoringowej Banku: monitoringu, administrowania i ubezpieczania wierzytelności.

Sukces z poprzedniego roku powtórzyła również spółka zależna banku – Raiffeisen-Leasing Polska S.A., która zmniejszyła dystans do lidera rynku, umacniając się w 2007 roku na drugim miejscu w kraju pod względem wartości środków oddanych w leasing. Wynik na poziomie 3,3 mld zł oznaczał wzrost o 50% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Kolejny rok Raiffeisen Bank Polska S.A. zasłużył sobie na prestiżowe wyróżnienia i nagrody przyznawane przez media i specjalistów branży finansowej. Po raz kolejny otrzymał tytuł „Przyjazny Bank Newsweeka”, zajmując w rankingu tygodnika 2. miejsce. Po raz trzeci z rzędu zdobył godło Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców (z 3 Złotymi Gwiazdami). Marka Raiffeisen otrzymała wyróżnienie „Business Superbrands”, a osiągnięcia w zakresie unowocześniania i informatyzacji Banku przyniosły laur Gazety Bankowej „Lider Informatyki”.

W ubiegłym roku klienci firmowi zaczęli korzystać z systemu bankowości internetowej Raiffeisen on-line, który umożliwia pełną obsługę rachunku poprzez funkcjonalne aplikacje. Większe przedsiębiorstwa w wybranych regionach zostały objęte nowatorskim modelem obsługi klienta „Strefa Obsługi Biznesu”, znacznie przyspieszającym wykonywanie dyspozycji klientów. System ten w 2008 roku obejmie cały kraj. Raiffeisen Bank Polska S.A. odniósł sukces w dziedzinie powiernictwa papierów wartościowych. W ciągu roku zwiększył liczbę funduszy dla których pełni rolę banku-depozytariusza z 3 do 32, opanowując 8% rynku. Pozostał też w czołówce agentów emisji papierów dłużnych, potroił wartość zawartych z klientami transakcji opcyjnych, zwiększył wartość i liczbę transakcji walutowych bieżących i zabezpieczających.

– Tradycyjnie osiągnęliśmy dobre wyniki w segmencie treasury. Widać, że coraz więcej firm korzysta z nowoczesnych instrumentów finansowych zabezpieczających przed ryzykami rynkowymi. Niestety jest to ciągle niedoceniane przez mniejszych przedsiębiorców. Dla nich wprowadziliśmy różnorodne warianty rachunków pod nazwą R-Firma oraz łatwo dostępne kredyty, w tym zabezpieczone hipotecznie na większe kwoty. Oprócz oferowania różnych rodzajów finansowania, chcemy być doradcą polskiego biznesu i ożywiać ducha przedsiębiorczości w naszym kraju poprzez akcje edukacyjne i konferencje – powiedział Piotr Czarnecki.

W 2008 roku Raiffeisen Bank Polska S.A. będzie kontynuował zmiany, polegające na dalszej poprawie jakości obsługi klienta zarówno biznesowego, jak i indywidualnego. Jednym z elementów będzie zakończenie budowy nowoczesnej sieci 100 oddziałów, obejmujących największe miasta Polski. Kolejnym – udoskonalenie elektronicznych kanałów kontaktu z bankiem poprzez internet i R-Mobile.

Klienci detaliczni oraz bankowości prywatnej będą mogli skorzystać ze stale poszerzanej oferty instrumentów inwestycyjnych, jak produkty strukturyzowane, w tym z ochroną kapitału, pożądane zwłaszcza w okresie dużej zmienności na rynkach. Powiększy się liczba dostępnych funduszy inwestycyjnych dzięki wprowadzeniu nowych produktów Raiffeisen Capital Management oraz nawiązaniu współpracy z kolejnymi towarzystwami funduszy inwestycyjnych.

Bank zaproponuje ciekawe rozwiązania z zakresu faktoringu, trade finance i treasury, wspierające ekspansję na rynkach zagranicznych polskich eksporterów. Planuje także wprowadzić ułatwienia w uzyskiwaniu kredytów przez podmioty z sektora MSP.

raiffeisen wyniki 2008-02-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: raiffeisen wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców