PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePKO Inteligo zmieniło się w iPKO

PKO Inteligo zmieniło się w iPKO

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 21.03.2008 (09:33)

Po kilku latach w bankowości internetowej PKO BP mamy już pełną jasność. Nie ma już podszywania się jednej marki pod drugą i ciągłego ich mylenia. Stan świadomości społeczeństwa był przez to taki, że kiedy ogłoszono zmianę, w mediach i blogosferze pojawiły się informacje o likwidacji… konta Inteligo. Jednym słowem przecież teoretycznie bardziej poinformowani dziennikarze stwierdzili, że całkowicie zlikwidowana będzie marka Inteligo, a zatem i wirtualne konto. Już tylko to świetnie pokazywało, do czego doprowadził ten dualizm i brak konsekwencji – wszyscy mówią o bankowości Inteligo w kontekście rachunków Superkonto w PKO BP. Dlatego potem mamy takie wpadki jak wywiad z prezesem Komarackim w telewizji, czy duże artykuły na znanych portalach.Na całe szczęście bank skończył z tym podziałem i od dzisiaj będą istniały dwie marki iPKO oraz Inteligo. Inteligo będzie osobną usługą, można wręcz powiedzieć, że dla klienta będzie samodzielnym bankiem ze swoją własną ofertą. iPKO będzie natomiast nazwą usługi dostępu do kont bankowego giganta. Na nieszczęście – jeszcze przez chwilę pewne zamieszanie w nazewnictwie będzie istniało i minie trochę czasu, aż wszyscy będą świadomi, że iPKO BP to tylko nowa nazwa i nie ma nic a nic wspólnego z rachunkiem Inteligo. Takie łamańce występują jednak od samego powstania marki Inteligo – ze względu na formę działalności i występowanie dwóch podmiotów IFS odpowiedzialnego za funkcjonalność i marketing i wówczas BGB, teraz PKO BP, który rozlicza wszelkie operacje bankowe. Teraz należy mieć nadzieję, że się już wszystko wyprostuje.

Ciekawa przy tym rzecz. Inteligo cały czas podkreśla, że pomimo braku inwestycji w markę, nazwa ta jest szeroko rozpoznawalna, etc. Naszym zdaniem obecny stan to efekt świecenia światłem odbitym. To znaczy wiele osób mówiąc Inteligo ma na myśli dostęp do konta PKO BP, a nie wirtualny rachunek Inteligo. Mimo braku nakładów samego IFS na reklamę marki Inteligo, ta ostatnia była bardzo promowana. Tyle, że jako PKO Inteligo. Dla zwykłego klienta nie ma to jednak najmniejszego znaczenia. Tym właśnie należy też naszym zdaniem tłumaczyć ostatnie zamieszanie. Wydaje się, że IFS i PKO BP nie był do końca świadomy tych niuansów i stąd duże zaskoczenie co się dzieje. A internauci i media już zupełnie nie wiedzą o co chodzi, kiedy raz się zapowiada likwidację PKO Inteligo, a potem nowy etap rozwoju Inteligo. Dla nich to przecież jest jedno i to samo, a nie dwa różne produkty. Winę ponosi tu przede wszystkim samo PKO BP które od dawna prowadziło taką politykę informacyjną. Trzeba też podkreślić, że samo Inteligo (IFS) od dawna nie miało już opieki PRowej – więc nie ma się co dziwić.

Trzeba mieć nadzieję, że w końcu zatrudnią dobrą agencję PR, bo jeśli nie, to cały zyskany dzięki PKO BP kapitał, mogą za chwilę roztrwonić. Inna rzecz, że my sami nigdy nie byliśmy entuzjastami takiego rozwiązania. Co PRowiec w banku, to w banku. Znamy kilka takich instytucji (na całe szczęście do policzenia na jednej ręce), gdzie działa taki system. Jesteśmy jak najgorszego zdania o jego sprawności. Miejmy zatem nadzieję, że tak nie będzie w przypadku Inteligo. Warto przypomnieć, że w konkurencyjnym mBanku, nawet sam marketing jest pojmowany przez pryzmat PR, tylko do współpracy z mediami są bodaj 2 osoby, a do tego bank zatrudnia kolejne 2 do działu PR – m.in. jedną specjalnie do wydarzeń specjalnych.

A zatem co się dzisiaj stało? Definitywnie znika z rynku marka PKO Inteligo, a na jej miejsce wprowadzono iPKO. Poza tym nie zmieniło się prawie nic. To prawie – to zmieniona wizualizacja strony do logowania i lekki lifting stron transakcyjnych. Ciekawostką jest wzmocnienie sprzedaży on-line w systemie transakcyjnym. Jest to elektroniczny wniosek, gdzie wyświetlane są dane klienta. Po zatwierdzeniu chęci zaciągnięcia pożyczki gotówkowej, lead wysyłany jest do banku i następuje kontakt telefoniczny. Oczywiście szkoda, że nie jest to wszystko robione prze internet – ale i tak to duży postęp.

Podsumowując – teraz tylko czekamy na kampanię Inteligo – bo powinna ona w końcu rozwiać wszystkie wątpliwości obecnych i potencjalnych klientów. Trzeba jednak przyznać – zatrzymanie się w połowie drogi to rzecz najgorsza jaka mogła się zdarzyć. Miejmy nadzieję, że tak nie będzie w przypadku władz tego banku. Wdrożono już wiele nowych procesów i jeśli to teraz wstrzymać, a potem zostawić, bo będą ważniejsze rzeczy, to można to już teraz określić – prędzej czy późnej skończy się piękną katastrofą.

inteligo pko bp 2008-03-21
Michał Macierzyński
Tagi: inteligo pko bp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców