Na dwa dni (14-15 maja) na ulicach Łodzi zagościła 10-osobowa barwna grupa „rugbistów” w strojach drużyny Budowlani Łódź. Byli to animatorzy, mający swoimi działaniami przyciągnąć uwagę i zainteresowanie przechodniów. Przemieszczając się po głównych ulicach i ważnych punktach miasta, gracze rzucali do siebie piłkami oraz wykonywali charakterystyczne dla rugby formacje. Przede wszystkim jednak ich zadaniem było zaczepianie przechodniów oraz zapraszanie ich na sobotni mecz sezonu, w którym stawką było 1. miejsce w tabeli. Zainteresowanym wręczane były darmowe wejściówki na mecz.
Pomysłodawcą akcji był łódzki DomBank, główny sponsor drużyny rugby Budowlani Łódź – obecnego mistrza Polski.
– Chcieliśmy pokazać tym, którzy nie znają rugby, jak barwna i odmienna od pozostałych jest to dyscyplina, a tym samym zachęcić ich do spędzenia sobotniego popołudnia na śledzeniu prawdziwych rozgrywek na stadionie przy Górniczej – mówi Paweł Olewiński, dyrektor marketingu DomBanku. – Jesteśmy nie tylko sponsorem Budowlanych, ale także prawdziwymi fanami rugby. Dlatego postanowiliśmy aktywnie promować w Łodzi zarówno klub, jak i samą dyscyplinę.
W piątek w ramach dodatkowego wsparcia akcji rozdawany był najnowszy numer magazynu „Kick Off” – tematycznej gazetki o rugby wydawanej przez DomBank. Magazyn dystrybuowany był także przed meczem, na który w sumie przybyło ok. 2 tys. kibiców.
Była to pierwsza akcja guerilla marketing w historii DomBanku. Event przygotowała warszawska agencja Fabryka Pomysłów.