„Klienci skarżyli się na warunki kredytów i pożyczek, sposób prowadzenia rachunków, użytkowanie kart kredytowych i płatniczych oraz realizację zleceń przez banki. Prawie 80 wniosków w raporcie KNF zostało zakwalifikowanych jako ‚inne’ ze względu na swój jednostkowy charakter.
Prawie 8 proc. skarg na podmioty z sektora bankowego dotyczyło połączenia banków Pekao i BPH. Klienci tych instytucji skarżyli się m.in. na złą politykę informacyjną, brak terminowej realizacji zleceń (osoby, które chciały pozostać w Banku BPH) oraz na przenoszenie rachunków do Banku Pekao bez zawiadomienia i zgody właścicieli.
Druga grupa podmiotów, na które konsumenci skarżyli się do KNF najczęściej, to zakłady ubezpieczeń […]. „, czytamy w „Parkiecie”.
Komisja Nadzoru Finansowego jest organem administracji państwowej sprawującym nadzór nad rynkiem finansowym. Została utworzona we wrześniu 2006 r. Przejęła kompetencje Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych i od stycznia 2008 r. kompetencje Komisji Nadzoru Bankowego.
Więcej szczegółów w „Parkiecie”.