„Po niemal 5 miesiącach ciszy w tej branży kilka towarzystw postanowiło pociąć reklamową walkę o pieniądze klientów. Kampanie w najbliższych miesiącach planują już dwa największe TFI. Pioneer Pekao TFI, rynkowy lider, rozważa rozpoczęcie jednej z nich już w wakacje. – Wydaje się, że przyszedł już czas na promowanie inwestowania w fundusze. Zmieniły się nastroje, ton komentarzy w mediach, osłabły emocje. Myślę, że jeśli kolejni gracze pojawią się ze swoimi reklamami, będzie to miało pozytywny skutek dla rynku funduszy inwestycyjnych – mówi Adrian Adamowicz, wiceprezes Pioneer Pekao TFI.”, czytamy w dzienniku.
„BZ WBK AIB TFI też planuje wsparcie reklamowe dla swoich produktów. – Rozważamy różne możliwości, ale nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji dotyczącej terminu i formy reklamy – mówi Krzysztof Samoty, prezes firmy. Promocje swoich funduszy przygotowują też Millennium TFl oraz KBC TFI.”, czytamy dalej.
„Wzrost wydatków na reklamę funduszy potwierdzają majowe dane firm monitorujących rynek. Po trzech tygodniach tego miesiąca kwoty przeznaczone na promowanie oferty TFI sięgają już niemal tych, które firmy finansowe wydały na ten cel w całym kwietniu. Kolejne miesiące zapowiadają się jeszcze lepiej, choć wciąż nie wszyscy zarządąjący uznali, że przyszedł już czas na pokazanie się z funduszami w mediach.”, pisze gazeta.
Po ostatnich spadkach na giełdzie wielu inwestorów zraziło się do inwestowania w jednostki funduszy. Od początku roku umorzenia przeważały nad wartością kupowanych jednostek. Sytuację tą wykorzystały banki ściągacjąc wycofane z funduszy pieniądze dzięki wysokooprocentowanym lokatom. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak uspokojenie nastrojów wśród klientów inwestujących w fundusze.
Więcej szczegółów w „The Wall Street Journal Polska”, finansowym dodatku „Dziennika”.