Z sondażu wynika, ze 90 proc. konsumentów w Stanach Zjednoczonych zakupiło lub otrzymało w zeszłym roku kartę upominkową. Dla większości badanych (68 proc.) główna okazja do nabycia kart upominkowych to urodziny. Niewiele mniej osób (61 proc.) zakupiło ten produkt z okazji świąt bożonarodzeniowych. 16 proc. badanych kupuje karty upominkowe w podziękowaniu, a 15 proc. nie potrafi wskazać żadnej specjalnej okazji. Jako powód wyboru takiego prezentu najczęściej wymieniania jest możliwość zakupu dowolnej rzeczy przez obdarowanego (72 proc.). Inne powody to łatwość nabycia i ewentualnego zwrotu karty, a także brak pomysłu na inny podarunek.
Interesujący jest fakt, że karty przeznaczone do realizacji w konkretnym sklepie lub punkcie usługowym są dużo popularniejsze niż uniwersalne. Kartę uniwersalną, którą można posługiwać się u różnych sprzedawców, wybiera 28 proc. osób konsumentów.
Z badań wynika również, że osoby obdarowane, wykorzystując kartę, wydają średnio 29 dol. ponad jej nominalną wartość.
Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl. Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.
Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/! |