„- Wielkie wydarzenie sportowe, a takim są letnie igrzyska olimpijskie w Pekinie, to bardzo atrakcyjna platforma komunikacji dla produktów bankowych. Karty płatnicze są materialnym, możliwym do wizualizowania produktem. Dlatego też od kilku lat PKO BP konsekwentnie wprowadza do oferty karty z wizerunkami nawiązującymi do dużych imprez sportowych – podkreśla Paweł Jankowski, dyrektor departamentu marketingu detalicznego w PKO BP.
W ocenie banku sportowe produkty kartowe cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, zachęcają ich posiadaczy do częstego używania. PKO BP swoją promocję kart olimpijskich rozpoczął w czerwcu.”, czytamy.
„Inaczej podszedł do olimpiady ING Bank Śląski. Tam promocja zaczęła się w połowie kwietnia i trwała do połowy lipca. Konkurs został zorganizowany wspólnie z Visą pod hasłem: Nie musisz ciężko trenować, żeby wyjechać na igrzyska olimpijskie Beijing 2008 i po prostu dotyczył transakcji bezgotówkowych kartami Visa i Visa Electron. Aktywni użytkownicy kart mogli wygrać wyjazdy na igrzyska, a także – jak to zwykle bywa w tego typu konkursach – telewizory, aparaty fotograficzne, torby i nagrody pieniężne.”, pisze „GP”.
Igrzyska to dla banków dobry moment do promocji także innych produktów. Na przykład Bank Pocztowy wprowadził do oferty „Lokatę Polskie Medale”, której oprocentowanie uzależnione jest od liczby medali, jakie polscy sportowcy zdobędą w Pekinie. Podobny produkt – „ Lokata Medalowa” – znalazł się w ofercie Dominet Banku.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.