PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAssistance pomocny klientom banków

Assistance pomocny klientom banków

Wiadomości 17.02.2016 (13:23)

Banki coraz częściej wzbogacają swoją ofertę o produkty niebankowe. Należą do nich m.in. produkty ubezpieczeniowe, w tym często ubezpieczenia assistance, zapewniające pomoc w codziennych sytuacjach losowych.


Wyniki VII Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego w grudniu 2015 roku przez Europ Assistance Polska pokazują, że badani doceniają ubezpieczenia i usługi assistance dołączone do produktów bankowych. Zarówno kobiety (68%), jak i mężczyźni (67%) oceniają produkty bankowe z dołączoną usługą assistance za atrakcyjne. Co więcej, niemal co drugi respondent zadeklarował, że częściej korzystałby z usług banku, jeśli ten zaoferowałby bogaty pakiet usług assistance.

Bonusy bakowe spersonalizowane


W ramach oferty banków zawierającej usługi assistance, dużą popularnością cieszą się te programy, które są dopasowane do profilu klienta. Oferty sprofilowane są chętniej wybierane i wykorzystywane przez klientów. Bardziej atrakcyjne są również te programy assistance, które stanowią naturalne uzupełnienie produktu bankowego. Przykład może stanowić dodanie assistance domowego do kredytu hipotecznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient może za pośrednictwem banku np. naprawić niesprawną instalację wodną lub urządzenia RTV/AGD, czy skorzystać z pomocy ślusarza. Z kolei konta firmowe warto uzupełnić o assistance skierowane do małych i średnich przedsiębiorstw. W razie awarii w biurze, klienci instytucjonalni mogą liczyć na interwencję specjalisty od napraw, a w sytuacji większych szkód, również na transport i przechowanie mienia, znalezienie lokalu zastępczego czy pomoc prawną. Karty kredytowe skierowane do klientów zamożnych coraz częściej wzbogacane są usługami concierge.

Klienci mają duży wybór usług bankowych ze względu na różnorodność ofert na dojrzałym, rynku polskim oraz rosnącą wiedzę w zakresie usług finansowych, co daje im możliwość ich porównywania. Banki dążą więc do personalizowania ofert i uelastycznienia ich tak, żeby zadowolić indywidualne potrzeby klientów – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska.


Szerokie spektrum możliwości


Jak pokazują wyniki VII Ogólnopolskiego Badania Assistance najczęściej dodawanymi świadczeniami w ramach assistance do produktów bankowych są: pomoc medyczna (67%), pomoc w domu ( 59%), holowanie auta/pomoc drogowa (52%), pomoc udzielana podczas podróży (35%)

Klienci posiadający pakiet medyczny, mogą skorzystać najczęściej z pomocy w razie nieszczęśliwego wypadku. Bogate pakiety assistance gwarantują również realizację wizyty domowej lekarza lub pielęgniarki, dostarczenie leków, organizację i pokrycie kosztów transportu medycznego lub opiekę domową po hospitalizacji.

Obserwujemy stały wzrost zainteresowania assistance medycznym. Jego dodanie do karty lub rachunku bankowego to atrakcyjne cenowo i funkcjonalnie rozwiązanie w porównaniu z drogim abonamentem i często ograniczoną dostępnością w prywatnym centrum medycznym. Ponadto, wysoka jakość usług medycznych w programie assistance stanowi alternatywę również dla publicznej służby zdrowia – dodaje Grzelak.


W ramach ubezpieczenia podróżnego klienci banków mogą liczyć na organizację i pokrycie kosztów leczenia, transportu do placówki medycznej lub transportu powrotnego do kraju, w sytuacji wypadku lub nagłego zachorowania, do którego dojdzie podczas podróży zagranicznej. Chroniony jest także bagaż ubezpieczonych, a w razie opóźnienia lotu, klienci mogą liczyć na pokrycie kosztów zakwaterowania i wyżywienia poniesionych w czasie oczekiwania na lot.

Nieco bardziej zamożni klienci banków, często w ramach usług dodatkowych, mają dołączona usługę concierge. To wyjątkowy serwis polegający na organizacji różnych świadczeń wedle życzeń klienta w wielu dziedzinach, takich jak pomoc w planowaniu egzotycznych podróży, rezerwacja jachtów i samolotów czarterowych, organizacja spotkań ze stylistą, pomoc w planowaniu bankietów i wiele innych. Ponadto, klienci mogą również wykorzystać przysługujące im zniżki wśród współpracujących partnerów, między innymi: w hotelach, liniach lotniczych, restauracjach i wielu innych miejscach.

Świadomy klient banku


Aby jednak korzystać z assistance, przede wszystkim należy wiedzieć, że posiada się taką możliwość. Wyniki Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, że niemal połowa Polaków (48%) przyznaje, że czyta Ogólne Warunki Ubezpieczenia, a prawie co czwarty badany przynajmniej je częściowo przegląda. Wśród świadomych respondentów przeważają osoby młode w wieku 18-25 lat (54%), posiadające wyższe wykształcenie (55%). Budowanie świadomości klientów to zadanie zarówno dla firmy assistance, jak i dla banku. Dlatego też bardzo ważne jest wspólne przygotowanie spójnej i czytelnej informacji na temat zakresu opieki oraz wyłączeń ochrony. Należy pamiętać, że świadomy klient to klient zadowolony – znając dokładnie przysługujące mu świadczenia rzadko lub wcale spotka się z odmową wykonania usługi. Odmowa wypłaty odszkodowania lub realizacji świadczenia to najczęstsze skutki nieczytania OWU. Dokładne zapoznanie się z treścią dokumentu pozwoli uniknąć nieprzyjemnych sytuacji i rozczarowań.

/Europ Assistance

2016-02-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców