PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAcxiom zbadał profil rodzin z dziećmi w wieku komunijnym

Acxiom zbadał profil rodzin z dziećmi w wieku komunijnym

Marketing i PR 20.04.2010 (07:11) artykuł nadesłany

Idzie maj… Wiosna. Z czym maj się kojarzy? Długie dni, długie weekendy, długie majówki, ale i dzieci ubrane w odświętne szaty ustawiające się do kościołów. Sezon komunijny tuż, tuż!

W jakich rodzinach mieszkają dzieci, które w tym roku przystąpią do Komunii? Jak im się żyje? Co już posiadają już, a o czym marzą?

Zastanawiają się nad tym nie tylko osoby poszukujące prezentów komunijnych, ale też marketerzy, którzy chcą precyzyjnie skierować kampanie marketingowe.

Rodzice dzieci komunijnych są najczęściej w wieku 30-39 lat: ponad 65% rodziców dzisiejszych 9-latków jest w tym przedziale wiekowym. Znacznie rzadziej spotyka się rodziców przed trzydziestką. Prawie 60% ma wykształcenie średnie lub wyższe, a w co trzeciej rodzinie są osoby nie pracujące – może to znaczyć, że poświęcają więcej czasu dzieciom. Dużą grupę wśród rodziców dzieci w wieku komunijnym stanowią pracownicy biurowi – 23%, jak również pracownicy fizyczni – 24%. Większość mieszka w małych miastach i wsiach, jedynie 10% rodzin mieszka w miastach powyżej 500 tyś mieszkańców. To duże rodziny. Ponad 54% to gospodarstwa trzy- czteroosobowe, i aż 43% pięcio i więcej osobowe. Najpopularniejszy przedział cotygodniowych wydatków na zakupy to 50-150 zł – przy tak sporych rodzinach należy zwracać baczniejszą uwagę na wydatki. Tym bardziej, że dzieci szybko rosną, potrzebują się ubrać, dobrze zjeść, a i książki i wyposażenie do szkół nie jest tanie…

Na miejsce swoich zakupów rodzice wybierają zarówno okoliczne sklepiki jak i duże super i hipermarkety. Prawie 42% posiada płatną telewizję cyfrową. A co piąta rodzina ma już komputer. Co więc na prezent komunijny? Może rower? Zwłaszcza, że preferowanym miejscem urlopu jest Polska, a w szczególności dom, a w naszym kraju nie brakuje urokliwych miejsc do zwiedzania rowerem. Jedynie 10% rodzin deklaruje spędzanie urlopu za granicą. Co trzecia rodzina nie posiada telefonu stacjonarnego i też co trzecia rozmawia przez komórkę za kwotę 50-100 zł miesięcznie. Z pewnością pilnują wydatków telekomunikacyjnych.

Co czwarta rodzina spędza przed TV dwie- trzy godziny dziennie, ale pięć godzin poświęca na siedzenie przed szklanym ekranem aż 13% rodzin. Oglądają bajki? Programy edukacyjne? Dużo tu fanów Faktu, dwukrotna nadreprezentacja czytelników tego tytułu, co stanowi ponad 26% bazy. W co piątej rodzinie czytuje się też Gazetę Wyborczą. Najpopularniejszym hobby jest słuchanie muzyki (60% wobec 46% w populacji) oraz zajęcia związane z domem (58% wobec 62% w populacji). Spora część rodzin preferuje także aktywny wypoczynek oraz czytanie książek – prawie 50%. Możemy także zauważyć 10% spadek zainteresowania spędzaniem wolnego czasu przed komputerem w stosunku do zeszłego roku.

Jeśli chodzi o dochody, nie są to zbyt zamożne rodziny. Co trzecia rodzina może pochwalić się dochodem do 1000 zł, co stanowi 32% populacji. Znaczna większość rodzin nie posiada instrumentów finansowych związanych z oszczędzaniem. Jedynie niewiele ponad 6% rodzin posiada lokaty, a akcje oraz fundusze inwestycyjne niespełna 3%. Wśród rodzin dzieci w wieku komunijnym najczęściej posiadanym produktem bankowym jest kredyt konsumpcyjny (9% wobec 9% w populacji) oraz karta kredytowa – ale to tylko u 9% wobec 15% w populacji.

Źródło: Acxiom Polska

marketing zakupy 2010-04-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing zakupy

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców