BRE Bank SA od lat jest jednym z liderów rynku w zakresie obsługi i finansowania transakcji handlowych, popularnie zwanymi produktami Trade Finance. Do najpowszechniej wykorzystywanych należą: inkasa dokumentowe importowe i eksportowe, akredytywy dokumentowe własne (importowe) i obce (eksportowe), gwarancje bankowe, a ponadto różnego rodzaju produkty dyskontowe, służące finansowaniu transakcji i bieżącej działalności klientów.
Akredytywa dokumentowa własna jest pierwszym z serii produktów Trade Finance udostępnianych w BRE Banku w internetowym systemie bankowości elektronicznej iBRE. Aby skorzystać z udogodnienia wystarczy podpisać Zintegrowaną Umowę Rachunku Bankowego (pakiet kilku najczęściej wykorzystywanych przez przedsiębiorców produktów, powiązanych bezpośrednio z rachunkiem) z opcją korzystania z akredytywy dokumentowej własnej.
Nowa funkcjonalność przyśpiesza i upraszcza proces składania przez klientów zleceń oraz podnosi komfort obsługi. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą:
– składać dyspozycje dotyczące akredytywy własnej w dogodnym dla siebie czasie, przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku,
– śledzić przebieg obsługi zleceń i dyspozycji, na podstawie informacji systemowych o ich aktualnych statusach,
– przeglądać w systemie dane czynnych transakcji akredytywy własnej.
Stosowane w systemie iBRE zasady bezpieczeństwa dostępu i automatycznej kontroli uprawnień użytkowników pozwalają również na wyeliminowanie czynności związanych z weryfikacją umocowania i podpisów osób sygnujących w imieniu klienta tradycyjne zlecenia papierowe.