Aktywa funduszy zarządzanych przez PKO TFI wzrosły od początku stycznia o 30 procent. – Z zadowoleniem obserwujemy stały i systematyczny napływ aktywów do naszych funduszy. Moim zdaniem może to świadczyć o tym, że Polacy coraz lepiej znają i rozumieją produkt oferowany przez towarzystwa funduszy inwestycyjnych, choć oczywiście w badaniach wciąż spotykamy się, z coraz rzadszymi na szczęście opiniami, które określiłbym mianem sceptycznych. Długoterminowa rentowność dla większości klas funduszy pozostaje zawsze wyższa niż rentowność jakiejkolwiek innej powszechnie dostępnej formy lokowania pieniędzy. A to chyba najlepszy argument, żeby przekonać sceptyków, że długoterminowe inwestowanie w fundusze może być bardzo zyskowne oraz, że wbrew obiegowym opiniom, nie wymaga dużej wiedzy ekonomicznej – mówi Tomasz Bogutyn, prezes PKO TFI.
W ofercie Banku PKO BP pojawiły się ostatnio dwa nowe produkty związane z inwestowaniem w fundusze – intensywnie reklamowana „Książeczka mieszkaniowa oraz lokata „Żywiołowe oszczędzanie”. Tylko w pierwszych trzech tygodniach marca sprzedaż wszystkich funduszy przekroczyła 470 milionów złotych.