PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeAlior Bank ogłasza nową strategię
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Alior Bank ogłasza nową strategię

Informacje 06.02.2023 (15:07) informacja prasowa
Bankowość internetowaBankowość mobilnaKredytyOszczędzanie Alior Bank

Bank uniwersalny, nastawiony na budowanie cyfrowej głównej relacji z klientem. Utrzymanie pozycji lidera finansowania zakupów (poprzez udostępnienie nowej formy płatności Alior Pay). Zrównoważony wzrost portfela kredytowego klientów biznesowych, w szczególności w obszarze MŚP oraz wsparcie transformacji energetycznej. 

Strategia „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” powstała z otwartym horyzontem czasowym i dwuletnią operacjonalizacją, co pozwoli na szybkie reagowanie na dynamiczne otoczenie. Wszystkie linie biznesu będą rozwijane zgodnie z zasadami ESG, które bank zamierza wdrażać w swoich strukturach oraz wspierać ich rozwój u partnerów i klientów.

Zaprezentowano ją 6 lutego 2023 r. Mówi o rozwoju nowoczesnego, stabilnego i rentownego modelu biznesowego popartego wynikami finansowymi. Zakłada także zwinność w operacjonalizacji założeń, jako odpowiedź na dynamiczne zmiany gospodarczo-społeczne.

WYŻSZA KULTURA MOBILNOŚCI

Obecne 4 mln klientów indywidualnych, 1 mln użytkowników Alior Mobile, 8 proc. udziału w rynku pożyczek gotówkowych i – rekordowe w skali sektora bankowego – aż 23 proc. udział w rynku ratalnym, czynią Alior Bank jednym z liderów finansowania zakupów.

Miniony rok był zapowiedzią zmian a elementy opisane w nowej strategii uwzględniano w działaniach Banku już w drugiej połowie 2022 r. W ostatnich miesiącach Alior Bank przedstawił innowacyjne rozwiązania w segmencie klientów indywidulanych. Wśród nich jest Alior Pay, czyli nowatorska usługa BNPL (buy now, pay later), pozwalająca odraczać, a następnie – na życzenie klienta – rozkładać na raty nie tylko transakcje internetowe, ale również te dokonywane stacjonarnie. Umożliwia ona także odraczanie stałych rachunków. Pierwsi klienci korzystają z tego rozwiązania od połowy grudnia ub. r. Bank zapowiada jej rozwój o inne usługi, pozwalające na stworzenie szerokiej oferty, umożliwiającej zarządzanie finansami, nie tylko dla klientów indywidualnych.

Po przekroczeniu (pod koniec 2022 r.) progu miliona użytkowników aplikacji Alior Mobile, kierunek jej rozwoju wyznaczają hiperpersonalizacja i omnikanałowość. Zostaną one wykorzystane w procesie lepszego dopasowywania produktów i doświadczeń w bankowaniu. Działania skupią się na uczynieniu bankowości mobilnej pierwszym punktem styku z klientem. Nie oznacza to jednak rezygnacji ze wsparcia obsługi klientów tradycyjnych w oddziałach stacjonarnych. Alior Bank konsekwentnie realizuje proces modernizacji oddziałów, które z założenia mają być nowoczesnymi centrami kompetencji. Nowe oddziały łączą w sobie to, co najlepsze w tradycyjnej bankowości, opartej na bezpośrednim kontakcie klienta z bankierem, z zaletami bankowości cyfrowej, gwarantując prywatność i komfortowe warunki obsługi. Dodatkowo Bank niezmiennie koncentruje się na dalszej digitalizacji procesów w oddziałach.

Aplikacja mobilna Alior Mobile zyska nową odsłonę. Nacisk zostanie położony głównie na przyjazne procesy samoobsługowe, indywidualizację kontaktu z klientem w czasie rzeczywistym oraz rozwój eTożsamości. Kanały komunikacji zostaną efektywnie połączone z kanałami sprzedaży, co pozwoli na rozwój bankowości mobilnej. Zapowiadane są także rozwiązania skierowane do nowych cyfrowych grup klientów, czyli dzieci poniżej 13 r.ż. oraz seniorów. Udoskonalenie działania aplikacji zostanie wsparte dynamiczną komunikacją, obejmującą m.in. edukację związaną z bezpiecznym korzystaniem z kanałów zdalnych.

WSPARCIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Nowa strategia Alior Banku zakłada silne wsparcie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Aż 80 proc. nakładów inwestycyjnych w obszarze klienta biznesowego wiąże się ze wzmocnieniem technologicznych fundamentów wzrostu, wśród których wiodące są nowa bankowość elektroniczna, zdalne procesy akwizycyjne, dalsza automatyzacja procesów kredytowych oraz zarządzanie danymi i relacją z klientem. Jednocześnie Alior Bank stawia na rozwój modelu zdalnej obsługi posprzedażowej i rozszerzenie możliwości samoobsługi w platformach bankowości internetowej. Dotychczas 45 proc. dyspozycji posprzedażowych jest składana i realizowana zdalnie. W ciągu dwóch najbliższych lat wskaźnik ten ma urosnąć do 75 proc.

Będzie to możliwe dzięki dedykowanym klientom biznesowym inwestycjom w rozwój detalicznej bankowości internetowej, a przede wszystkim poprzez wdrożenie zupełnie nowej platformy bankowości internetowej, mobilnej i zintegrowanych modułów księgowych. Użytkownicy uzyskają dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych i najwyższych standardów bezpieczeństwa obsługi transakcyjnej. Prace w tym obszarze już się rozpoczęły, a pierwsi klienci będą mogli skorzystać z nowej platformy w połowie 2024 roku.

Alior Bank będzie kontynuował rozwój zautomatyzowanych procesów kredytowych. Po osiągnięciu 95 proc. sprzedaży w procesach automatycznych dla segmentu mikro i rosnącego udziału automatyzacji w wyższych segmentach, Alior Bank jest w trakcie wdrażania nowego systemu obsługi kredytów z udziałem indywidualnej oceny ryzyka kredytowego. Nowy proces dla klientów biznesowych oparty zostanie o automatyzację i integrację ze źródłami danych o kliencie. Pozwoli to na skrócenie ścieżki decyzyjnej i uproszczenie dokumentacji, a celem Banku jest osiągnięcie średniego czasu procesowania wniosków kredytowych w segmentach MŚP i Korpo na poziomie 6 dni.

– W nowej strategii zakładamy ułatwienie procesu finansowania dla kluczowego obszaru naszej gospodarki, jaką są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż to one wypracowują blisko połowę PKB. Historycznie Alior Bank zawsze wspierał polskie przedsiębiorstwa w okresach spowolnienia gospodarczego. Najbliższe dwa lata traktujemy więc jako szansę, którą wykorzystamy dzięki nowoczesnym narzędziom obsługi klienta i zautomatyzowanym procesom kredytowym. W efekcie przedsiębiorca otrzyma szybkie finansowanie, a Bank zapewni budowę wysokiej jakości portfela kredytowego – mówi Grzegorz Olszewski, prezes Zarządu Alior Banku.

W dłuższej perspektywie, działania określonej w nowej strategii Alior Banku, pozwolą na zwiększenie liczby klientów relacyjnych i cyfrowych oraz utrzymanie kluczowych wskaźników: ROE, COR i C/I na atrakcyjnych poziomach, gwarantujących efektywność i rentowność działalności w obszarze klienta biznesowego.

NOWOCZESNY BANK

Rozwój Banku wsparty zostanie przez efektywne podnoszenie kwalifikacji pracowników. Bank będzie kontynuował program szkoleń, w tym reskilingu (zmiany specjalizacji pracowników), umożliwiając im pracę w obszarach technologicznych. Przeprowadzone już programy ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych przyniosły efekty w postaci awansów w strukturach wewnętrznych na stanowiska menedżerskie (na poziomie aż 31 proc.). Kompetencje bankowców będą wciąż badane i udoskonalane.

– Inicjatywy zwiększające efektywność organizacji zamierzamy rozwijać w kulturze zwinnej, którą chcemy ulepszać. Efektywne wykorzystanie zasobów technologicznych, optymalizacja procesu wytwórczego oraz podnoszenie kwalifikacji pracowników mają nas doprowadzić nie tylko do wysokiej efektywności organizacyjnej, ale również do szybkiego dostarczania naszym klientom wysokiej jakości produktów – dodaje Grzegorz Olszewski.

Stabilność dzięki zarządzaniu ryzykiem i kapitałem

Alior Bank utrzymuje jakość nowej sprzedaży na rynkowym poziomie, pomimo spowolnienia gospodarczego. Prowadzi to do dalszej, długookresowej poprawy jakości portfela. Określonymi w tym segmencie celami do końca 2024 r. jest wskaźnik kosztów ryzyka CoR poniżej 1,6 proc. Odsetek kredytów niepracujących (NPL) ma spaść poniżej 10 proc. Ambitne założenia przyjęto także w obszarze pozycji kapitałowej Banku: współczynnik TIER1 ma przekroczyć próg 13,5 proc., natomiast TCR ma wynieść ponad 15 proc. Bank rozpocznie także prace nad wdrożeniem metody IRB (metody wewnętrznych ratingów).

Kluczowe dla wzmacniania segmentu ryzyka będą trzy obszary: transformacja procesów kredytowych, zaawansowana analityka oraz wzrost stabilności kapitałowej. W ich ramach wdrożone zostaną nowe rozwiązania, dzięki którym możliwe będzie osiągnięcie wyznaczonych wyników. Wśród najważniejszych założeń jest osiągnięcie progu 50 proc. decyzji automatycznych dla klientów biznesowych oraz 30 proc. dla kredytów hipotecznych. Strategia zakłada także skalowanie wykorzystania zaawansowanej analityki na wszystkie obszary Banku.

Wśród głównych założeń, określonych w czasie dwuletniej operacjonalizacji, jest osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy. Rozumiane przez to jest uzyskanie odpowiednio wysokiej nadwyżki funduszy własnych, ponad wymogi regulacyjne. Ewentualne rekomendowanie przez Zarząd wypłaty dywidendy będzie zależało również od zgody regulatora oraz planowanego tempa wzrostu akcji kredytowej Banku, jak również bieżącej sytuacji makroekonomicznej.

Odpowiedzialny Alior Bank

Współczesne wyzwania środowiskowe i klimatyczne były jednymi z czynników branych pod uwagę w procesie rozwoju wszystkich linii biznesowych. Nowa strategia to odpowiedzialna polityka kredytowa i zrównoważone produkty bankowe – także te, umożliwiające skorzystanie z funduszy unijnych i publicznych. Alior Bank planuje także wdrożyć ocenę portfeli klientów korporacyjnych pod kątem czynników ESG. Wśród działań, które mają zredukować negatywny wpływ Alior Banku na środowisko są m.in. zeroemisyjne źródła energii na potrzeby własne.

W ubiegłym roku Alior Bank aktywnie zachęcał pracowników do profilaktyki zdrowotnej. Nowa strategia zakłada rozszerzenie promocji i umożliwienie dostępu do takiej profilaktyki nie tylko dla pracowników i ich rodzin, ale również dla klientów.

Kluczowe KPI ustalone na koniec 2024:

Źródło: Alior Bank

2023-02-06
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców