Alior Bank wprowadza inicjatywę „Czwartki z Rozwojem”. Od kwietnia br., w każdy czwartek w godzinach 9-11, bankierzy i dyrektorzy oddziałów będą mieli czas na podnoszenie swoich kompetencji, aktualizację wiedzy o ofercie banku i udział w szkoleniach. W tym czasie placówki będą zamknięte dla klientów. Celem projektu jest zadbanie o wyższą jakość obsługi klientów, zwiększenie motywacji i satysfakcji pracowników.
„Czwartki z Rozwojem” to odpowiedź Alior Banku na potrzeby zgłaszane przez naszych pracowników oraz związki zawodowe w kwestii większej przestrzeni na rozwój dla bankierów. Spotkania zapewnią pracownikom oddziałów możliwość kontynuacji rozwoju zawodowego, a dyrektorom czas na pracę z zespołem. W ramach inicjatywy planowane są różnorodne działania, takie jak e-szkolenia, testy wiedzy, aktualizacja oferty banku oraz omawianie zagadnień produktowych, sprzedażowych i jakościowych.
– Zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju zawodowego jest ważnym elementem strategii działalności Banku. Wierzymy, że „Czwartki z Rozwojem” pozwolą lepiej dopasować nasze umiejętności do potrzeb i oczekiwań klientów, co przełoży się na wyższą jakość obsługi. Dział Rozwoju i Jakości Sprzedaży przygotuje w ramach projektu specjalną „Księgę Inspiracji”, która będzie zawierała tematy i scenariusze warsztatów rozwojowych do wykorzystania podczas spotkań zespołów. Jest ona efektem aktywnej współpracy wielu jednostek Banku. To odpowiedź na potrzeby rozwojowe naszych pracowników – mówi Edyta Ołdak, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej w Alior Banku.
Raporty dotyczące jakości i efektywności szkoleń oraz „Księga Inspiracji” będą dostępne na platformie online, co ułatwi zarządzanie warsztatami i dostępem do materiałów.
Wybór czwartkowego poranka na realizację programu nie był przypadkowy. Według analiz Alior Banku, godziny poranne w środy i czwartki charakteryzują się mniejszą liczbą klientów, a około 50 proc. z nich to osoby , które deklarują, że mogą odwiedzić placówki bankowe w późniejszym czasie. W trzecim i czwartym kwartale 2023 roku oddziały Alior Banku odwiedziło około 336 tys. klientów, co średnio przekłada się ok. 18 osób obsługiwanych w godzinach 9-11. Dodatkowo, ten dzień cechuje się niskim współczynnikiem urlopów, co sprzyja większej obecności bankierów w projekcie.
Alior Bank stawia sobie za cel podniesienie jakości obsługi klienta poprzez inwestowanie w pracowników oraz dostosowanie do zmieniających się potrzeb rynku. Od ponad roku w banku działa Alior Uniwersytet, który jest internetowym centrum rozwoju umiejętności. a program „Czwartki z Rozwojem” będzie inicjatywą ułatwiającą pracownikom sieci sprzedaży korzystanie z jego potencjału.
Źródło: Alior Bank