Z badania wynika, że najbardziej znaną wśród debiutujących marek jest Allianz Bank. Niemal 60% badanych deklaruje znajomość marki Allianz Bank, 26% wskazuje na znajomość HSBC Bank, a 15% zna Alior Bank. Przewaga Allianz Banku jest większa jeśli chodzi o znajomość logo nowego banku – deklaruje ją aż 68% badanych.
Badane osoby były też pytane o to, w którym z nowych banków skorzystałyby z oferty, jeśli miałby on propozycję spełniającą ich oczekiwania. Na pytanie o to czy zdecydowaliby się założyć lokatę w nowym banku 57% ankietowanych osób odpowiedziało pozytywnie w przypadku Allianz Bank, 33% w HSBC Bank, a 27 w Alior Bank. Równocześnie ponad połowa z badanych, gdyby miała wybrać jeden z nowych banków do założenia lokaty, swoje oszczędności zdeponowałaby w Allianz Banku. Podobnie jest w przypadku oferty kredytowej. Możliwość skorzystania z kredytu w Allianz Banku zadeklarowało 53% badanych, 29% byłoby skłonne skorzystać z oferty HSBC a 24% z kredytu Alior Banku. Gdyby zmuszeni byli wybrać jeden z nowych banków, połowa z nich wybrałaby Allianz Bank.
– Marka Allianz jest obecna na polskim rynku od 10 lat, a z oferty produktów grupy skorzystało ponad 2 mln osób. Nie powinna więc dziwić znajomość marki banku będącego częścią silnej grupy kapitałowej . Najważniejsze jest dla nas jednak to, że klienci mają do naszej marki zaufanie i że deklarują gotowość do skorzystania z naszej oferty. To ogromy kapitał na starcie – komentuje wyniki badania Paweł Miller, prezes zarządu Allianz Banku.