Zgodnie z obowiązującymi wymogami prawa, każdy posiadacz pojazdu jest zobowiązany do posiadania obowiązkowego ubezpieczenia OC. Kierowcy decydują się także często na zakup dodatkowego ubezpieczenia AC, które w przypadku szkody zapewnia dodatkową ochronę pojazdu.
Każdy kierowca podróżując samochodem powinien mieć przy sobie polisę OC, którą jest zobowiązany okazać w trakcie rutynowej kontroli policji, a w sytuacji zdarzenia drogowego informacje w niej zawarte są konieczne do spisania oświadczenia i dalszego procedowania sprawy z ubezpieczycielem. Teraz klienci Allianz będą mieli dostęp do wszystkich najistotniejszych danych oraz przydatnych funkcjonalności w swoim telefonie.
Po ubiegłorocznym wprowadzeniu na rynek chatbot’a, który pomaga w kalkulacji składki za ubezpieczenie komunikacyjne oraz aplikacji „Allianz Asystent Szkody”, która jest pomocna w procesie zgłaszania szkód, teraz ubezpieczyciel robi kolejny krok. Klienci Allianz mają możliwość skorzystania z e-polisy czyli cyfrowego pliku obsługowego zawierającego część danych polisy ubezpieczeniowej.
Dzięki e-polisie OC/AC klient ma szybki dostęp do danych ubezpieczenia pojazdu. Zapewnia ona też łatwy dostęp do danych kontaktowych do pomocy Assistance oraz pozwala na ewentualne zgłoszenie szkody, jeśli zajdzie taka potrzeba. Na e-polisie zawarte są wszystkie potrzebne informacje m.in. jej numer, daty obowiązywania, zakres, warunki ubezpieczenia oraz sumy gwarancyjne. Klient znajdzie w niej także dodatkowe informacje np. wzór wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym, możliwość zrealizowania szybkiego połączenia ze służbami (policja, straż pożarna, pogotowie) oraz podstawowe zasady związane z udzielaniem pierwszej pomocy.
Klienci Allianz, którzy kupili polisę OC/AC otrzymują od swojego agenta maila z dedykowanym plikiem do swojej e-polisy. Po kliknięciu w niego i pobraniu pliku e-polisa zapisuje się automatycznie na telefonie. Korzystać z niej mogą zarówno użytkownicy iPhone’ów, poprzez Apple Wallet, jak i użytkownicy telefonów z systemem operacyjnym Android. W tym drugim przypadku klient powinien dodatkowo pobrać bezpłatną aplikację umożliwiającą korzystanie z pliku. Korzystanie z e-polisy nie wymaga połączenia z internetem. To pomocne jeśli potrzebujemy z niej skorzystać w trasie, gdzie jest problem z zasięgiem.
Źródło: Allianz