PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościAntyranking gdańskich lokalizacji wg Metrohouse

Antyranking gdańskich lokalizacji wg Metrohouse

Nieruchomości 31.08.2011 (07:58)

Doradcy agencji Metrohouse i Partnerzy już po raz drugi wybrali gdańską lokalizację cieszącą się najmniejszą popularnością wśród klientów. Tegoroczny antyranking wygrał Nowy Port.

Podobnie jak rok wcześniej, agenci Metrohouse & Partnerzy działający na terenie Trójmiasta, wypełnili ankietę na temat rejonów Gdańska, które są najczęściej odrzucane przez klientów poszukujących mieszkań. Wskazane przez nich obszary są rzadko wybierane jako preferowane miejsca do zamieszkania – czasem w wyniku obiektywnych czynników, które dyskwalifikują w oczach nabywców te lokalizacje, a czasem jako wynik zakorzenionych od lat stereotypów. Najwyższe wskaźniki odrzuceń otrzymały w tym roku Nowy Port, Orunia Dolna, Przeróbka i Rudniki.

Najwięcej, bo aż 73 proc. wskazań agentów, uzyskał w tym roku Nowy Port. To o 12 pkt. proc. więcej niż przed rokiem, co pozwoliło zdeklasować „zwycięzcę” poprzedniego antyrankingu – Orunię Dolną. W dalszym ciągu antypatie powodowane są ugruntowanymi stereotypami na temat poziomu bezpieczeństwa na terenie Nowego Portu. Jest to z kolei pochodną utożsamiania tego rejonu miasta ze złym stanem technicznym budynków i przemysłowo-portowym charakterem okolic. Ankietowani agenci twierdzą, że silnym bodźcem do zakupu mieszkania na tym terenie mogłyby być atrakcyjniejsze ceny mieszkań.

Ubiegłoroczny „zwycięzca”, Orunia Dolna, tym razem zajmuje drugie miejsce uzyskując wskaźnik odrzuceń na poziomie 68 proc. (o 3 pkt. proc. więcej niż przed rokiem). Podobnie jak w przypadku Nowego Portu i tu królują stereotypy o niskim bezpieczeństwie tych okolic i gorszym standardzie substancji miejskiej. To powoduje, że kupujący mieszkania omijają to miejsce i w większości nie są skłonni rozpatrywać ofert zakupu nawet pomimo faktu, że można tu znaleźć mieszkania po cenach odbiegających znacznie od średniej ceny mieszkania w Gdańsku.

Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazła się Przeróbka, która otrzymała 64 proc. negatywnych wskazań agentów. Być może u podstaw braku zainteresowania jest połączenie funkcji mieszkaniowych z przemysłowymi oraz krajobraz, w którym przeważają ponure bloki z wielkiej płyty. W przypadku Przeróbki istotnym czynnikiem poruszanym przez ankietowanych są kwestie bezpieczeństwa. Na uwagę zasługuje znaczny spadek popularności tej dzielnicy. W zeszłym roku wskaźnik odrzuceń nie przekraczał 50 proc.

W czołówce najmniej pożądanych do zamieszkania dzielnic znalazły się jeszcze Rudniki. W tym roku 55 proc. ankietowanych pośredników uznało, że ten rejon Gdańska nie cieszy się popularnością wśród klientów. Klienci postrzegają to miejsce jako rejon typowo przemysłowy. Brak rozwiniętego rynku mieszkaniowego, bliska odległość oczyszczalni ścieków oraz brak dostatecznej infrastruktury to najczęściej wymieniane powody braku zainteresowania dzielnicą.

Antyranking pokazał też, że dzięki nakładom inwestycyjnym zmienia się postrzeganie niektórych rejonów miasta. W porównaniu do ubiegłorocznego rankingu czołówkę dzielnic, które cieszą się najmniejszą popularnością wśród kupujących mieszkania opuściła Letnica, która zeszłym roku uzyskała 61 proc. negatywnych głosów, podczas gdy obecnie 41 proc. ankietowanych agentów wymienia w negatywnym kontekście to miejsce. Z pewnością na taki wynik Letnica zapracowała dzięki czynionym na tym obszarze inwestycjom, w tym wybudowanym stadionie Baltic Arena. Z zestawienia niepożądanych okolic zniknęło też Dolne Miasto, które było w tym roku wskazane tylko przez 23 proc. ankietowanych agentów (w zeszłym roku 60 proc. wskazań).

W ankiecie pojawiło się też kilka lokalizacji, które nie zostały wskazane przez żadnego ankietowanego doradcę. Oznacza to, że osoby poszukujące mieszkań bardzo chętnie oczekują na oferty sprzedaży z tych rejonów. Wśród lokalizacji „na tak” znajdziemy Chełm, Jelitkowo, Morenę, Starówkę, Wrzeszcz, Zaspę i Żabiankę.

Komentarz Metrohouse

Już po raz drugi w ścisłej czołówce antyrankingu gdańskich lokalizacji znajdują się Nowy Port i Orunia Dolna. Obecność tych dzielnic jest nieprzypadkowa i świadczy o stale obecnych stereotypach, których nie jest łatwo się pozbyć. Osoby poszukujące mieszkań zwracają dużą uwagę na estetykę budynku i jego okolic oraz charakter okolicznej zabudowy. Zły stan techniczny budynków, stara substancja mieszkaniowa, zaniedbane podwórka i do tego niezbyt dobre opinie na temat poziomu bezpieczeństwa powodują, że poszukując mieszkań unikamy pewnych rejonów miasta. Dzielnice się zmieniają, ale zapewne minie wiele czasu zanim lokalizacje z czołówki antyrankingu zyskają w oczach nabywców mieszkań. Przykładem zmiany nastawienia do niezbyt popularnego rejonu miasta jest Letnica, która dzięki budowie stadionu zyskała bardzo wiele. Z pewnością wkrótce zyska także w oczach inwestorów, dla których nakłady inwestycyjne w tym rejonie Gdańska staną się zielonym światłem do rozwoju rynku mieszkaniowego.

Marek Janta, dyrektor regionu Pomorze, Metrohouse & Partnerzy

Źródło: Metrohouse

Metrohouse nieruchomości 2011-08-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Metrohouse nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców