Generali udostępnia bezpłatną aplikację mobilną „Generali Auto”. Aplikacja umożliwia uproszczone zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej oraz szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Pozwala też kierowcy samodzielnie skalkulować składkę ubezpieczenia samochodu, a także poznać historię szkodową pojazdu oraz szacunkową wycenę jego wartości.
„Generali Auto” dostępna jest za darmo na platformach App Store i Google Play. Pozwala kierowcom w ciągu kilku sekund skalkulować wysokość składki OC i AC oraz skontaktować się z agentem w celu dokonania zakupu polisy, a także poznać historię szkodowości samochodu i jego szacunkową wycenę. Aplikacja pozwoli nie tylko poznać wykaz szkód, ale także ich wartość, a więc samemu oszacować czy była to naprawa szyby, czy raczej poważny wypadek.
Po zeskanowaniu tzw. 2D AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego użytkownik aplikacji Generali może sprawdzić szacunkową wycenę pojazdu, wykorzystując informacje z bazy danych firmy Eurotax. Choć wycena jest szacunkowa – tzn. finalny koszt pojazdu jest uzależniony od szczegółów wyposażenia dodatkowego w danym samochodzie – to Generali dołożyło wszelkich starań, aby kalkulacja ceny pojazdu była maksymalnie dokładna. W tym celu użytkownik w przejrzysty sposób wybiera dokładny model pojazdu i jego przebieg, które to parametry maksymalnie precyzują wycenę pojazdu.
Generali Auto daje użytkownikowi możliwość zgłoszenia szkody komunikacyjnej, majątkowej oraz szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Prosty formularz pozwala przesłać za pomocą telefonu wszystkie dane potrzebne do wypłaty odszkodowania. Bardzo przydatną funkcjonalnością jest umożliwienie klientowi załączenia zdjęć zrobionych bezpośrednio na miejscu zdarzenia. Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Aplikacja umożliwia wypłatę wybranych świadczeń już w 24 godziny od zgłoszenia (grupowe ubezpieczenia na życie).
Aplikacja posiada w menu opcję „Po wypadku”, która podpowie uczestnikowi zdarzenia nie tylko jak wezwać pomoc czy assistance, kiedy warto wezwać policję, ale także jak udzielić pierwszej pomocy i zabezpieczyć miejsce zdarzenia. Użytkownik znajdzie także informacje o tym, jakie dane musi zanotować na miejscu zdarzenia i jakich dokumentów potrzebuje do zgłoszenia i likwidacji szkody.
Aplikacja mobilna daje Klientom Generali możliwość bezpośredniego skontaktowania się z Centrum Obsługi Klienta, znaleźć najbliższą placówkę oraz zapoznać się z ofertą produktową.
