Instytucje finansowe stają się coraz bardziej cyfrowe i zautomatyzowane, przez co działają dużo sprawniej. Prześcigają się przy tym w oferowaniu swoim klientom coraz nowszych produktów i usług. Tą drogą podążają też banki spółdzielcze. To właśnie z myślą o nich Asseco uruchomiło CUI.Ubezpieczenia, czyli omnikanałową platformę do sprzedaży oraz obsługi ubezpieczeń. Partnerem dostarczającym produkty ubezpieczeniowe za jej pomocą jest AXA.
Nowa platforma Asseco to rozwiązanie, które dzięki integracji z systemem bankowym przede wszystkim automatyzuje większość procesów, np. wymiany danych, rozliczania składek lub rat oraz wielu innych usług, obecnie realizowanych ręcznie przez doradców banków spółdzielczych. Kolejnym ułatwieniem dla nich jest jeden wspólny front-end sprzedażowy do obsługi różnych produktów, niezależnie od liczby partnerów, którzy je udostępniają. Jest to ułatwienie dla doradców, którzy dzisiaj muszą korzystać z wielu różniących się od siebie systemów oferowanych przez poszczególnych ubezpieczycieli. Z CUI.Ubezpieczenia mogą korzystać już klienci Banku Spółdzielczego w Lubaczowie, Banku Spółdzielczego w Namysłowie oraz Banku Spółdzielczego w Płońsku.
Platforma CUI.Ubezpieczenia jest oferowana bezpłatnie dla banków spółdzielczych, które już korzystają z Centrum Usług Internetowych Asseco.
Dzięki integracji platformy CUI.Ubezpieczenia z systemem bankowym oraz automatyzacji procesów, takich jak np. pobieranie składki z konta klienta, AXA umożliwiła klientom banków spółdzielczych realizację płatności w rozliczeniu miesięcznym. Platforma CUI.Ubezpieczenia oprócz tego, że podnosi konkurencyjność banków spółdzielczych, ma szansę spopularyzować na rynku nowy model bancassurance oparty o omnikanałowość.
Platforma CUI.Ubezpieczenia jest w pełni zintegrowana z systemem Asseco Advisory Banking Platform przeznaczonym do obsługi klienta w oddziale, jak i bankowością internetową dostępną w ramach rozwiązania Asseco Customer Banking Platform.
Źródło: Asseco