Na rynku dostępnych jest mnóstwo firm oferujących pomoc w razie awarii, czy to na drodze, czy w domu. Jednak jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Assistance Europ Assistance Polska, Polki nadal najchętniej korzystają z pomocy swoich partnerów.
Z VII Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że prawie co czwarta Polka posiada takie ubezpieczenie. Jak zatem z pomocy assistance korzystają Panie?
Okazuje się, że najbardziej przydatną usługą dla kobiet jest ubezpieczenie medyczne, którego chęć wykupienia za dodatkową opłata zadeklarowało 46% Pań. Na drugim miejscu znalazł się assistance samochodowy przydaje się (41%), dalej pomoc w domu (32%) i assistance podróżny (15%).
Pomocna dłoń partnera
Panie, spytane z czyjej pomocy korzystają w razie nagłej awarii auta deklarują, że niemal co druga z nich (43%) dzwoni do swojego małżonka lub partnera. Z usług firm assistance korzysta 38% kobiet, natomiast co czwarta Pani dzwoni do innych członków rodziny, a 11% udaje się do serwisu samochodowego lub zakładu naprawczego. Panie w 13% korzystają z pomocy znajomych, ale też samodzielnie próbują usunąć usterkę – 5%. Bezpośrednio do pomocy drogowej dzwoni zaledwie 8% ankietowanych Pań, a 2% korzysta ze wsparcia sąsiedzkiego*.
To samo pytanie zadane Panom przyniosło zupełnie inne wyniki. Panowie w 44% korzystają w razie problemów z autem z usług assistance. Z pomocy znajomych korzysta 24% mężczyzn, a samodzielnej naprawy samochodu podejmuje się 26% Panów.
Usterki i awarie zdarzają się również w domu. I tu podobnie Panie w zdecydowanej większości (59%) proszą o pomoc małżonka/partnera, lub specjalistę od napraw (28%).
Z pomocy innych członków rodziny lub znajomych korzysta 10% Pań. Tylko 4% kobiet usuwa usterki samodzielnie. Panie częściej niż w latach poprzednich korzystają z pomocy assistance domowego, wykorzystuje je 13% badanych kobiet.
– Chcielibyśmy zachęcić Panie do korzystania z usług assistance i tym samym do oszczędzania swoich partnerów czy małżonków. Dajmy Panom odpocząć, a problemami niech zajmą się fachowcy, którzy nie tylko profesjonalnie usuną usterkę, ale też nigdy nam tej pomocy nie wypomną – proponuje z przymrużeniem oka Urszula Szwarc, Zastępca Dyrektora Handlowego w Europ Assistance Polska.
* Respondenci mogli zaznaczyć więcej niż 1 odpowiedź