PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeAutomarket.pl: samochody segmentu premium stanowią już 24% podaży

Automarket.pl: samochody segmentu premium stanowią już 24% podaży

Informacje 04.11.2024 (17:20) informacja prasowa

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. zarejestrowano prawie 400 tys. nowych samochodów osobowych (podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego). To o niemal 14% więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. We wrześniu 2024 r. przybyło ponad 41 tys. rejestracji (6% więcej niż w 09.2023 r.). Pod tym względem to najlepszy wrzesień od 19 lat.   

Polacy coraz chętniej kupują luksusowe samochody, zainteresowanie tą kategorią pojazdów przekracza kolejne granice. Wrześniowe dane pokazują, że sprzedaż aut premium wzrosła aż o 17%, podczas gdy popularnych modeli tylko o 3%. Od początku roku ten trend się utrzymuje: luksusowe auta sprzedają się dwa razy lepiej niż te tańsze.

W TOP 15 najpopularniejszych we wrześniu marek samochodów osobowych były aż 4 wyższej klasy: Mercedes-Benz, Audi, BMW, Lexus (tuż za „15” kolejna marka – Volvo). Wzrost ich sprzedaży jest znacznie wyższy niż marek ekonomicznych. Lexus zanotował wzrost rejestracji o ponad połowę (54,2%.), a Audi o 37,7%. Żadna marka premium z czołowej „15” nie zanotowała w tym roku spadku rejestracji.

–  Rokrocznie przybywa zamożnych kupujących. To koreluje m.in. z najnowszymi danymi GUS. Wskazują one, że PKB w Polsce według parytetu siły nabywczej wynosi już 80 proc. średniej unijnej. Na rynek wchodzi też coraz więcej zamożnych kierowców wychowanych w erze technologii, którzy oczekują, że ich pojazdy będą bogato wyposażone, pełne innowacyjnych rozwiązań – te w największym stopniu dostępne są w samochodach premium. To istotny atut – mówi Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.

Przykładem rozwiązań dostępnych w droższych autach są np. reflektory laserowe, możliwość tzw. półautonomicznej jazdy i automatycznego parkowania, fotele z funkcją masażu i wentylacji, sterowanie niektórymi funkcjami samochodu za pomocą gestów czy wyświetlanie informacji z rozszerzoną rzeczywistością na przedniej szybie. Nie bez znaczenia jest również wykończenie szlachetnymi materiałami oraz najwyższy poziom spasowania poszczególnych elementów.

Leasing równie popularny jak wynajem   

– Podażowo średnia cena samochodu premium to na Automarket.pl 222 tys. zł netto. Co ciekawe, klienci finansują zakupu droższych pojazdów w równych proporcjach dla leasingu i wynajmu długoterminowego – po 50%. W przypadku aut popularnych blisko 60% nabywców kieruje się w stronę wynajmu długoterminowego – zaznacza Tomasz Otto.

Marki premium klienci Automarket.pl spłacają nieznacznie dłużej – dla samochodów popularnych średni okres spłaty to 35 miesięcy, dla premium – 38 miesięcy.

– Wzrost zainteresowania samochodami premium to nie tylko wynik rosnących dochodów Polaków. To także efekt pewnych zmian w naszych aspiracjach. Klienci coraz bardziej doceniają jakość, design i technologię, które oferują samochody z najwyższej półki – komentuje Tomasz Otto z Automarket.pl

Coraz więcej marek premium w czołówce najczęściej rejestrowanych – epokowa zmiana  

Obecnie w Polsce co 4. rejestrowane nowe auto należy do segmentu premium. W tym roku przybyło ich już ponad 100 tys., a kolejni producenci z tego segmentu szturmują czołowe miejsca w rankingu.

– Teraz szybko rosnące zainteresowanie droższymi pojazdami widzimy także wśród naszych klientów. Na Automarket.pl już 24% podaży stanowią auta premium. Stale zwiększamy dostępność samochodów z tej grupy. Od czasu do czasu pojawiają się u nas także samochody całkowicie luksusowe, takie jak Aston Martin. W tym roku za pośrednictwem portalu sprzedaliśmy Mercedesa Maybach S580 za kwotę bliską 1 mln zł, co prawdopodobnie stanowi rekordową wartość zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce – mówi Tomasz Otto.

Klasa po europejsku  

Warto zauważyć, że rekordy rejestracji napędzane przez marki premium mają miejsce w czasie, kiedy kolejne chińskie firmy uruchamiają sprzedaż swoich pojazdów w Europie. Jest to przedmiotem działań Komisji Europejskiej i może doprowadzić do nałożenia ceł na import z Chin. W dalszej perspektywie może to spowodować przenoszenie produkcji z Kraju Środka do Europy. Producenci z Chin oferują coraz lepszą jakość, a w ich ofercie są też drogie samochody, które aspirują do klasy premium, jednak w tej chwili Polacy wybierają pojazdy tej klasy od europejskich producentów (oraz japońskiego Lexusa).

Interesujący może być fakt, że polski rynek sprzedaży i rejestracji samochodów zachowuje się nieco odmiennie niż światowe. Wg informacji Reuters, BMW zanotowało w III kwartale tego roku globalny spadek sprzedaży aut o 13%, a Mercedes-Benz o 1%. Jest to jednak w dużej części konsekwencja gorszych wyników w Chinach.

– Jesteśmy przekonani, że trend wzrostowego zainteresowania samochodami premium będzie się w Polsce utrzymywał. Dlatego stale poszerzamy naszą ofertę o nowe modele i marki, aby spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających nabywców – dodaje Tomasz Otto z Automarket.pl.

Źródło: Automarket.pl

automarket leasing 2024-11-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: automarket leasing

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców