Sprzedaż przez banki i partnerów spoza sektora bankowego jest ważnym elementem strategii biznesowej AXA w Polsce opartej o wielokanałowy model sprzedaży. AXA sprzedaje ubezpieczenia za pośrednictwem przedstawicieli sieci własnej, multiagencji, franczyzobiorców, brokerów, przez internet i call centre oraz w modelu bancassurance i programów partnerskich.
Z mBankiem jako partnerem strategicznym w sprzedaży ochronnych ubezpieczeń na życie i majątkowych oraz Deutsche Bankiem, wieloletnim partnerem, który sprzedaje ubezpieczenia ochronne oraz o charakterze inwestycyjnym, AXA chce selektywnie podchodzić do nowych partnerstw z bankami. – W takich relacjach liczyć się dla nas będzie przede wszystkim możliwość długofalowej współpracy i zapewnienie, że jakość sprzedaży i obsługa klientów będą na najwyższym poziomie – mówi Mariusz Wójcik, członek zarządu odpowiedzialny za obszar bancassurance w AXA Życie i AXA TUiR.
AXA mocno liczy również na długoterminową współpracę z partnerami spoza sektora bankowego. Największym jest obecnie firma pożyczkowa Provident, z którą AXA pracuje od 2014 roku. Provident oferuje swoim klientom ubezpieczenie w formie pakietu medycznego, które zapewnia pomoc w razie wypadku lub nagłej choroby. AXA zaczyna rozwijać również sprzedaż ubezpieczeń klientom sieci komórkowych oraz firm leasingowych. W trakcie są dwa kolejne kontrakty: z firmami z branży pożyczkowej oraz zdrowotnej.
We wrześniu do AXA dołączył Marcin Gajzler na nowo utworzone stanowisko dyrektora sprzedaży w kanale bancassurance i programów partnerskich w AXA Życie i AXA TUiR.
Już teraz AXA jest uważana za jednego z liderów na rynku pod względem nawiązanych długoletnich umów z bankami bez powiązań kapitałowych. Nowy dyrektor ma na celu rozwijać ten model biznesowy i w sektorze bankowym, i poza nim, korzystając z oferty ubezpieczeń AXA Życie i AXA TUiR oraz doświadczeń we współpracy AXA z mBankiem. Będzie więc blisko współpracować z Marcinem Wąsikowskim, dyrektorem Biura Relacji z mBankiem w AXA Ubezpieczenia TUiR.