Przypis składki brutto z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych na koniec I kwartału 2008 roku wyniósł 13,7 mln zł, wykazując dynamikę na poziomie 154,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Zdaniem Ryszarda Bocionga, Dyrektora Generalnego AXA Ubezpieczenia, „tak wysoka dynamika przyrostu składki przypisanej brutto wynika przede wszystkim ze stałego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń OC i AC będącej wynikiem polepszania się kondycji finansowej polskich gospodarstw, dość dużej (w dalszym ciągu) liczby importowanych z zagranicy przez Polaków używanych aut oraz wspominanego już modelu biznesowego firmy . Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników jakie osiągamy w Polsce. Nasze ogólnoświatowe doświadczenie pokazuje, że segment ubezpieczeń komunikacyjnych będzie się wciąż u nas rozwijał, tak jak dzieje się to na innych europejskich i światowych rynkach”.
Także wzrost sprzedaży polis komunikacyjnych (o 98,4%)* jest powodem do zadowolenia, zwłaszcza że aż 97% klientów AXA UBEZPIECZENIA potwierdziło w badaniu Customer Scope**, iż cena polis komunikacyjnych oraz zakres oferty AXA UBEZPIECZENIA były powodem zakupu ubezpieczenia w tej firmie.
* AXA UBEZPIECZENIA sprzedała w Polsce pierwsze polisy komunikacyjne w październiku 2006 roku, będąc wówczas drugim graczem rynku direct. Pierwsze wyniki finansowe zostały opublikowane w II kwartale roku 2007.
** Badanie „Customer Scope” (CS) mierzące poziom zadowolenia klientów ze współpracy z AXA jest realizowane ogólnoświatowo od lat 10. W Polsce badanie to, z uwagi na krótki okres działalności firmy, przeprowadzono po raz pierwszy.