PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeAż 65% specjalistów zmienia nastawienie do marki, z którą mieli złe doświadczenia jako kandydaci do pracy

Aż 65% specjalistów zmienia nastawienie do marki, z którą mieli złe doświadczenia jako kandydaci do pracy

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Informacje 05.11.2019 (09:22) informacja prasowa

Źle prowadzona rekrutacja ma realny wpływ na wyniki sprzedaży – wykazuje raport „Candidate Experience” autorstwa eRecruiter. Aż 65% specjalistów w Polsce zmienia nastawienie do marki, z którą mieli złe doświadczenia jako kandydaci do pracy. Eksperci oceniają, że opinie rekrutowanych wpływają na wizerunek marki nie mniej, niż oceny klientów. Dlatego w budowę relacji z kandydatami musi być zaangażowana cała organizacja, nie tylko działy HR.

fot. yay foto

Raport „Candidate Experince” autorstwa eRecruiter dowodzi, że marka pracodawcy oraz marka produktu są ze sobą coraz częściej ściśle powiązane. Z jednej strony co piąty kandydat badany przez eRecruiter, który odniósł negatywne wrażenia podczas rekrutacji do danej firmy, zrezygnuje z zakupu jej produktów i usług. Z drugiej – o zaaplikowaniu przez specjalistów na ofertę pracy często decyduje dobra znajomość marki (39% badanych) czy pozytywna opinia o produktach firmy (33%).

Jak zauważa Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager w eRecruiter, w Polsce rośnie świadomość wpływu opinii konsumentów i kandatów na ogólny wizerunek marek. Nie oznacza to jednak, że pracodawcy zawsze świadomie rozwijają relacje z rekrutowanymi.

– Jak wynika z badania eRecruiter, doświadczenia klientów i kandydatów do pracy to system naczyń połączonych. Wyobraźmy sobie sytuację, w której firma traci nagle co piątego kupującego z ważnej grupy docelowej. Tak właśnie się dzieje w wypadku kandydatów wynoszących z rekrutacji negatywne wrażenia. Pracodawcy dostrzegają te zależności, ale nie zawsze wyciągają z nich odpowiednie wnioski. Candidate experience wciąż poświęca się mniej uwagi, niż customer experience. Tymczasem budowa relacji z kandydatami powinna stanowić zintegrowaną część strategii rozwoju firm – mówi Julia Urbańska.

Pracodawcy w Polsce wykazują dużą świadomość wpływu relacji z kandydatami na opinie o całej marce. Pokazuje to raport eRecruiter – aż 97% badanych pracodawców uważa, że rekrutacja ma wpływ na postrzeganie produktów i usług firmy. Co więcej, aż 2/3 podkreśla, że dotyczy to wszystkich marek, nie tylko tych docierających do szerokiego grona konsumentów.

Rosnąca świadomość wpływu działań rekruterów na uczucia, jakie budzi dana marka wśród konsumentów, odzwierciedla się w działaniach firm. Spośród pracodawców, którzy podjęli dodatkowe inicjatywy w obszarze candidate experience, aż 60% zdecydowało się na nie ze względu na podwójną rolę odgrywaną przez rekrutowanych. Są oni dla firmy jednocześnie kandydatami i potencjalnymi klientami.

Według specjalistów HR, w procesie budowy relacji marki z kandydatami bardzo ważną rolę odgrywa autentyczność przekazu. Powinna się ona odzwierciedlać w spójności działań HR z codzienną działalnością firmy, np. poprzez personalizację doświadczeń rekrutowanych osób.
Jak można przeczytać w raporcie „Candidate Experience”, inicjatywy w takim obszarze podejmuje np. IKEA Retail. Firma umożliwia kandydatom aplikowanie o pracę w wybranej formie: poprzez samo podanie danych kontaktowych, formularz o zawodowym doświadczeniu, możliwość załączenia prezentacji czy nagrania wideo, a także – jeśli kandydat tego oczekuje – dodanie tradycyjnego CV. Firma otworzyła ponadto w Warszawie Twoje Studio Pracy – kreatywną przestrzeń spotkań rekrutowanych z rekruterami.

Świadomość firm co do znaczenia candidate experience nie oznacza, że podejmują one w tym kierunku konkretne działania, analogiczne do tych podejmowanych np. w sprzedaży czy marketingu. Według raportu „Candidate Experience” opinie kandydatów o rekrutacji przynajmniej raz w roku bada tylko 16% pracodawców. Dzieje się tak mimo tego, że sami rekrutowani chętnie dzielą się swoimi opiniami z rekruterami. Skłonnych jest to zrobić aż 3 na 4 badanych specjalistów.

Zalety badania opinii dostrzega Magdalena Łobodzińska z Promedica24. Dzięki regularnemu zbieraniu informacji zwrotnych firma wdrożyła zmiany w standardach rekrutacyjnych, odpowiadające potrzebom kandydatów.

– Obecnie w Promedica24 przeprowadzamy takie badanie co dwa tygodnie. Dzięki temu mamy pewność, że kandydaci pamiętają działania rekrutera i przekazują nam szczegółowe informacje zwrotne. Badania opinii są kluczowe, jeśli firmie zależy na dbaniu o jakość procesów rekrutacyjnych. Wdrożenie regularnego ankietowania przyniosło efekty bardzo szybko, a kandydaci mimo wcześniejszych niepowodzeń wracają co nas, starając się o kolejne stanowiska – mówi Magdalena Łobodzińska, Team Leader działu rekrutacji w Promedica24.

Jak przypomina Julia Urbańska z eRecruiter, udana rekrutacja to nie tylko wyzwanie działów personalnych, ale całej firmy. – Budowa marki firmy jako pracodawcy ma miejsce na wielu poziomach. Tworzą ją m.in. dobre produkty i usługi, jasne i konkretne warunki zatrudnienia, zachowania pracowników wobec klientów czy dobrze zaplanowany proces rekrutacyjny. To właśnie dlatego zespoły HR powinny mieć wsparcie różnych działów firmy i działać z nimi w porozumieniu, podobnie jak wygląda to w wypadku działów sprzedaży czy marketingu – mówi Julia Urbańska.

Obszarem budowy dobrego wizerunku marki, na który warto według niej zwrócić szczególną uwagę, jest sprawna i przyjazna komunikacja. Jest ona szczczególnie ważna w obliczu deklaracji firm. Tylko 1/3 pracodawców informuje wszystkich kandydatów o zakończeniu rekrutacji, a co dziesiąty – o odrzuceniu ich aplikacji.

– Narzędzia, które wspierają firmy w automatyzacji komunikacji w sprzedaży czy marketingu są już standardem. Grono pracodawców, którzy wykorzystują podobne technologie przy rekrutacji, jest nadal wyraźnie mniejsze. Tymczasem systemy takie, jak eRecruiter usprawniają proces komunikacji z aplikującymi oraz ułatwiają kandydatom stały kontakt z rekruterem. Dlaczego to tak ważne? Droga do półki sklepowej, skorzystania z usługi czy wyboru pracodawcy prowadzi tą samą ścieżką. Za każdym razem kształtują ją pozytywne doświadczenia klienta lub kandydata z marką, które nie są możliwe bez uczciwej, sprawnej komunikacji – podsumowuje Julia Urbańska.

Źródło: eRecruiter

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
kariera w finansach 2019-11-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kariera w finansach

Sprawdź także:

0 Prawie połowa banków na świecie walczy ze skutkami pandemii, przyspieszając digitalizację usług
21.01.2021 (08:42) – informacja prasowa

Prawie połowa banków na świecie walczy ze skutkami pandemii, przyspieszając digitalizację usług

W skali globalnej 44 proc. banków planuje, a 48 proc. już wdrożyło cyfrowe rozwiązania, mające na celu poprawę …

0 SPOKO.app z blisko 320 tys. użytkowników. Fintech Ventures ogłasza dalsze plany
21.01.2021 (07:14) – informacja prasowa

SPOKO.app z blisko 320 tys. użytkowników. Fintech Ventures ogłasza dalsze plany

Fintech Ventures, większościowy udziałowiec SPOKO.app, podał najnowsze dane związane z aplikacją do …

0 Shoper uruchomił odroczone płatności PayPo
21.01.2021 (07:06) – informacja prasowa

Shoper uruchomił odroczone płatności PayPo

Odroczone płatności PayPo są już dostępne dla wszystkich sklepów internetowych Shoper. Dzięki nim klienci sklepów …

0 7 nieoczywistych efektów epidemii
21.01.2021 (06:52) – artykuł nadesłany

7 nieoczywistych efektów epidemii

Mniej rozwodów, ogromny wzrost zainteresowania adopcjami zwierząt czy wybuch popytu na nieruchomości rekreacyjne – …

0 Pomysł ugody dla frankowiczów od KNF nie pomoże rozwiązać problemu sektora bankowego
21.01.2021 (06:47) – artykuł nadesłany

Pomysł ugody dla frankowiczów od KNF nie pomoże rozwiązać problemu sektora bankowego

Minął już ponad miesiąc od ogłoszenia propozycji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), dotyczącej rozwiązania problemu …

0 Santander Consumer Multirent wprowadził leasing z karencją. Spłata rozpoczyna się po 4 miesiącach
21.01.2021 (06:44) – informacja prasowa

Santander Consumer Multirent wprowadził leasing z karencją. Spłata rozpoczyna się po 4 miesiącach

Santander Consumer Multirent poszerzył ofertę produktową o leasing, w którym spłacanie kontraktu rozpocznie się po …

PRNews.pl

Zobacz również

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Nawet 130 tys. zł różnicy w kosztach. Bankier.pl sprawdził kredyty hipoteczne na dom

Wyższa marża może przełożyć się na spore…

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Prezes Pekao o Idea Banku: Wyrok sądu arbitrażowego nie będzie miał żadnego znaczenia

Tak naprawdę w Idea Banku brakowało około…

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

mBank ostrzega przed fałszywymi linkami podczas zakupów internetowych

Podczas zakupów lub sprzedaży w sieci, nie…

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro w ciągu 5 lat. Jak mógłby działać nowy pieniądz?

Cyfrowe euro powinno stać się rzeczywistością w…

Gotówki nie przyjmujemy – co trzeci Brytyjczyk spotkał się z odmową

Gotówki nie przyjmujemy – co trzeci Brytyjczyk spotkał się z odmową

34 proc. konsumentów w okresie od początku…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Jaki jest największy bank w Polsce po…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Banki w Polsce obsługują już co najmniej…

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Umacnianie pozycji poszczególnych banków i tylko nieliczne…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

mirekk:

Żeby państwo polskie budowało przynajmniej wystarczająco dużo mostów... …

śr, 20 sty 2021 (12:26) • Aż 67% Polaków uważa, że emerytura nie wystarczy im, aby przeżyć. Prawie 20% nie ma planu, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo na starość. Wyniki badania

Slavekk:

A jak zakładasz rachunek w banku to też im dowodu nie pokażesz? …

śr, 20 sty 2021 (06:52) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

GnD:

No tak, bo przecież bez dowodu nagle Polak obraca milionami, ale już z …

wt, 19 sty 2021 (23:35) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

assadf:

Revolut ma przed sobą wiele tego typu trudności, bo CEO nie uznaje, że …

wt, 19 sty 2021 (18:47) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

xxx:

skanu dowodu nie prześlę dziekuję …

wt, 19 sty 2021 (16:03) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców