PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćBancassistance – czego nam potrzeba, by poszło o krok dalej

Bancassistance – czego nam potrzeba, by poszło o krok dalej

Nasz gość 29.05.2012 (07:21)

Oferta usług assistance w produktach bankowych to już niemal standard. Jak wynika z naszych analiz, około 80% banków na rynku polskim oferuje usługi assistance z rachunkiem, kartą kredytową lub kredytem. Nic dziwnego – większość klientów wręcz oczekuje od banku takich produktów.

W przeprowadzonym w tym roku ogólnopolskim Badaniu Assistance 78% ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że usługi assistance dodane do produktu bankowego uatrakcyjniają ofertę banku. Przewidujemy zatem, że oferta bancassistance i bancassurance będzie się stale rozwijała. Niemniej jednak warto pamiętać, iż rynek stopniowo się nasyca, co wymusza na firmach assistance coraz większą konkurencję i konieczność stałego udoskonalania swojej oferty kierowanej do banków. Rozwój ten ukierunkowany jest przede wszystkim na podnoszenie świadomości assistance klientów, indywidualizację usług oraz spełnienie zmieniających się oczekiwań klienta.

Świadomy klient

Świadomość klienta w zakresie oferty bankowo-ubezpieczeniowej to odpowiedzialność zarówno banku, jak i firmy assistance. Świadomy klient to klient zadowolony, który zna ofertę assistance banku i wie, jak z niej skorzystać. Ze wspomnianego już Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że 30% Polaków wie, że posiada usługi assistance. Z kolei z tej grupy, aktywnie z tych usług korzysta 31% badanych. Z naszych doświadczeń wynika, że klient, który przynajmniej raz skorzystał z oferty assistance, będzie do niej powracał. O wartości tych usług i wygodzie, jaką się dzięki nim zyskuje klienci przekonują się dopiero, gdy sytuacja wymagać będzie kontaktu z centrum alarmowym lub ubezpieczycielem.

Świadomość klienta o możliwości wykorzystania tych usług jest kluczowa w budowaniu więzi pomiędzy konsumentem a bankiem. Nic tak nie zwiększa lojalności jak pewność, że w trudnych sytuacjach można liczyć na pomocną dłoń.

Świadomy sprzedawca

Świadomość pracowników banków, do których obowiązków należy sprzedaż produktów bancassistance jest kluczowa zarówno w rozwoju tej oferty, jak i w budowaniu świadomości klienta. Ich wiedza ubezpieczeniowa oraz wiedza na temat oferowanych produktów bancassistance wpływa znacząco na sprzedaż tych produktów oraz ich wykorzystanie. Warto również zwrócić uwagę na jakość materiałów sprzedażowych. Tegoroczne Badanie Assistance sprawdziło preferencje Polaków dotyczące formy otrzymywania informacji o ofercie assistance. Niemal połowa ankietowanych (49%) chętnie zapozna się z e-mailem przesłanym przez firmę oferującą takie usługi, zaś 39% respondentów wciąż chętnie porozmawiałoby z przedstawicielem banku. Każda z tych form posiada swoje korzyści: do przesłanej wiadomości można wrócić o każdej porze, zaś rozmowa ze sprzedawcą daje możliwość zadania dodatkowych pytań i dzięki temu rozwiania wszelkich wątpliwości.

Assistance dla SME

Oferty bankowe kierowane do MSP zawierające usługi assistance będą również cieszyły się większą popularnością, większą niż oferty nie zawierające takich usług. Nasze obserwacje rynku również potwierdzają, że coraz więcej banków współpracujących z małymi i średnimi przedsiębiorstwami sięga po usługi assistance. Rosnące zainteresowanie tymi usługami wpływa na stałe poszerzanie zakresu usług assistance skierowanych do MSP oraz dostosowywanie oferty do specyfiki przedsiębiorstwa. Zakres usług jest tak konstruowany, by zdjąć z przedsiębiorców ciężar organizacji pomocy przy rozmaitych awariach czy zdarzeniach losowych. Co ważniejsze, takie usługi również pokrywają koszty napraw i innych świadczeń, co stanowić może źródło oszczędności dla przedsiębiorstwa. Przykładowymi świadczeniami w zakresie office assistance mogą być: pomoc fachowca w biurze (specjalisty IT, hydraulika, elektronika, ślusarza itp.), pomoc pracownikowi w podróży służbowej, assistance samochodowy dla pojazdów służbowych oraz szeroki zakres infolinii. Oferta assistance skierowana do sektora MSE rozwija się sukcesywnie. Jedną z dodatkowych opcji, o jaką rozszerzyliśmy ofertę office assistance była usługa assistance podróżnego dedykowana pracownikom podróżującym służbowo. Obejmowała ona pomoc za granicą m.in. w takich sytuacjach, jak nagłe zachorowanie, zagubienie lub opóźnienie bagażu lub lotu, pomoc w kontynuacji podróży, organizacja zakwaterowania oraz szereg usług informacyjnych. Dodatkowo oferta office assistance wzbogacona została o takie świadczenia, jak pomoc w sytuacji długotrwałej niezdolności do pracy pracownika firmy, pomoc w rekrutacji, a także usługi concierge, czyli nieodpłatną organizację różnorodnych zleceń dla klienta.

Assistance dla seniora

Starzenie się społeczeństwa jest jednym z najistotniejszych trendów społecznych kształtujących obecnie ofertę firm ubezpieczeniowych. To z kolei rodzi wiele zobowiązań po stronie firm oferujących usługi na rzecz seniorów. Dotyczy to również firm assistance oraz banków, które coraz częściej oferują produkty dla osób starszych i stale zwiększają zakres świadczeń gwarantowanych w ramach tych produktów. Obecnie Europ Assistance Polska prowadzi kilka programów dla seniorów, w ramach których oferowany jest pakiet medyczny, usługi assistance domowego, liczne infolinie, a także serwis „Tanie Zakupy” pozwalający uzyskać informacje o najbardziej korzystnych cenach wybranych produktów. Większa koncentracja na tej grupie klientów z pewnością wpłynie znacząco na rozwój bancassistance.

Klient 2.0 w centrum uwagi

Dostosowanie oferty do potrzeb klienta oraz zapewnienie klientowi usług na jak najwyższym poziomie to kluczowe czynniki rozwoju oferty bancassistance. Obecnie rozwój ten jest w dużej mierze uwarunkowany wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i innowacyjnych rozwiązań. Na rynku assistance pojawia się w związku z tym coraz więcej aplikacji mobilnych i internetowych udostępnianych klientom bankowym. Aplikacje te umożliwiają klientom jeszcze szybsze skorzystanie z pomocy, zarówno w kraju, jak i zagranicą, lub są źródłem ważnych i ciekawych informacji. Przykładem takich nowoczesnych rozwiązań może być stworzony przez Europ Assistance Polska portal Concierge gwarantujący klientom banków dostęp do atrakcyjnych ofert spędzenia wolnego czasu czy też aplikacja TripOrganizer gwarantująca pomoc w podróży.

Prawo po stronie bancassurance

Na koniec warto przyjrzeć się aspektom prawnym dotyczącym bancassurance. Aktualne prawodawstwo w Polsce sprzyja rozwojowi tych usług. Obecnie na naszym rynku nie ma regulacji, które ograniczałyby sprzedaż ubezpieczeń przez banki, zaś instytucje finansowe mogą łączyć się w grupy kapitałowe. Dodatkowo brak też jest jakichkolwiek barier dla sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w bankach. Powyższe czynniki stanowią podstawę do dalszego rozwoju współpracy bankowo-ubezpieczeniowej w naszym kraju. Do optymizmu w tej kwestii skłaniają również fakty związane z zachowaniami polskich konsumentów na rynku finansowym. Jak wynika z raportu „Diagnoza Społeczna 2011” opracowanego przez Radę Monitoringu Społecznego, banki komercyjne cieszą się w Polsce dużym zaufaniem (41 proc.), znacznie dystansując pod tym względem towarzystwa ubezpieczeń (26 proc.).

Źródło: Europ Assistance Polska

Europ Assistance Pol nasz gość ubezpieczenia 2012-05-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Europ Assistance Pol nasz gość ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców