„Gazeta Bankowa” we współpracy z Agencją Ratingu Społecznego przygotowała ranking oceniający, które banki w Polsce w sposób najbardziej odpowiedzialny społecznie prowadzą swoją działalność. Wśród banków, które wzięły udział w badaniu Bank BGŻ zajął pierwsze miejsce.
Autorzy rankingu podkreślają, że na tle rynku międzynarodowego, polskie banki dopiero uczą się zasad społecznej odpowiedzialności. Analitycy właśnie z tego względu doceniają wszystkie polskie banki, które biorąc udział w badaniu według uznanych międzynarodowych standardów ESG potrafiły skompletować niezbędne dane pozafinansowe (np. dot. zarzadzania firmą, oddziaływania na społeczeństwo i środowisko).
– Zostać liderem w takim gronie, to duża satysfakcja. I powód do dumy szczególnie dla blisko 20 osobowego zespołu koordynatorów odpowiedzialnych za poszczególne obszary. Strategia społecznej odpowiedzialności została po raz pierwszy przyjęta w naszym banku w 2010 roku. Cieszymy się kolejnymi sukcesami, bo one potwierdzają, że idziemy w dobrym kierunku. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że mamy jeszcze wiele do zrobienia – powiedziała Małgorzata Zdzienicka-Grabarz, dyrektor Departamentu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu w Banku BGŻ.
Metodologia ESG opiera się na ocenie pod kątem kryteriów związanych ze środowiskiem naturalnym (E od „environment”), zaangażowaniem społecznym (S od „social”) i ładem korporacyjnym (G od „governance”). Ze względu na specyfikę sektora finansowego w badaniu uwzględniono także czynnik relacji z kontrahentami, w szczególności z kredytobiorcami (C od „contractor”).