Bank Millennium znalazł się w gronie 10 najlepszych banków w Europie pod kątem doświadczeń klientów. Wysoką pozycję uzyskał w raporcie „The European Banking CX Index” tworzonym przez prestiżowy Forrester.
Customer experience (CX) jest sumą wszystkich doświadczeń klienta w kontakcie z daną firmą. Forrester CX Index 2024 uplasował Bank Millennium na wysokiej ósmej pozycji rankingu z wynikiem powyżej europejskiej średniej . Na maksymalną liczbę 100 punktów Bank Millennium uzyskał 73.1, gdy europejska średnia wyniosła 64.7. W gronie dziesięciu najlepszych europejskich banków różnice były nieznaczne, nie przekraczały 10 punktów w zestawieniu. Badanie obejmowało sprawdzenie efektywności i łatwości korzystania z usług banków oraz, jakie emocje towarzyszą klientom w kontakcie z markami. Forrester sprawdzał również lojalność konsumentów czy chcą kontynuować współpracę z bankiem, polecić go innym oraz skorzystać z większej liczby produktów. Sprawdzano doświadczenia klientów w placówkach oraz kanałach zdalnych.
W raporcie poświęconym doświadczeniom klientów w aplikacji mobilnej Bank Millennium uzyskał 7 pozycję w Europie. W badaniu oceniano dostępność i różnorodność funkcji, intuicyjność oraz personalizację. Bank Millennium został doceniony m.in. za program zwrotów za zakupy online dostępny w aplikacji mobilnej.
– Raport Forrester jest uznanym w branży benchmarkiem efektywności w staraniach podejmowanych przez organizacje na rzecz budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Wysoka pozycja jest kolejnym dowodem uznania dla wysiłków, jakie podejmujemy w Banku Millennium na rzecz spełniania potrzeb naszych klientów i zapewnienia im najwyższej jakości obsługi. Klientocentryczność jest fundamentem naszej działalności i wynikiem realizacji przemyślanej długoterminowej strategii. Cieszy, że te pozytywne doświadczenia klientów budują spójnie zespoły w oddziałach i placówkach w całym kraju, ale również innowacje i rozwiązania cyfrowe, które nieustannie wdrażamy – mówi Antonio Pinto, członek zarządu Banku Millennium.
Forrester to renomowana firma badawczo-doradcza. CX Index jest dorocznym raportem realizowanym wedle tej metodologii od 2016 roku. W 2024 roku Forrester przeprowadził ankietę wśród ponad 18 tysięcy europejskich klientów 60 banków. Badanie realizowano we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz, po raz pierwszy, w Polsce i Holandii. Połowa z dziesięciu najlepiej ocenionych banków pochodzi z Wielkiej Brytanii, cztery z Polski i jeden z Włoch.
Źródło: Bank Millennium