Bank Pocztowy zdecydował się na rozwój strategicznej współpracy z firmą Mastercard. Od teraz nowi klienci otrzymywać będą karty płatnicze wydane wyłącznie w ramach organizacji płatniczej Mastercard. Bank podkreśla, że taka decyzja to efekt dotychczasowego, owocnego partnerstwa i dodaje, że współpraca z jedną organizacją płatniczą pozwoli na optymalizację kosztów i zdecydowany rozwój płatności online.
Bank Pocztowy podjął decyzję o rozszerzeniu dotychczasowej współpracy z firmą Mastercard. Od teraz do nowozakładanych kont wydawane będą wyłącznie karty z logo jednej organizacji płatniczej. Karty płatnicze i kredytowe dotychczasowych Klientów, w tym klientów posiadających konta firmowe, będą od sierpnia br. wymieniane na karty Mastercard.
– Z biznesowego punktu widzenia współpraca z jedną organizacją płatniczą oznacza dla Banku Pocztowego znaczące oszczędności. To jedno z wielu działań, które Bank podejmuje dążąc do powrotu na ścieżkę trwałej rentowności – mówi Jakub Słupiński, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego.
Zarząd Banku Pocztowego podkreśla, że decyzja o wydawaniu kart wyłącznie jednej organizacji kartowej ma na celu wzrost konkurencyjności i wartości oferty Banku dla obecnych i przyszłych klientów.
– Współpraca z firmą Mastercard jest bardzo efektywna i przynosi wymierne korzyści naszym Klientom. Nasz Bank oferuje systemy płatności mobilnych, aplikację mobilną i jest liderem konsorcjum obsługującego terminale płatnicze Poczty Polskiej. To sprawia, że widzimy stały wzrost zainteresowania płatnościami bezgotówkowymi. W nowej bankowości internetowej Pocztowy24 udostępniliśmy m.in. możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego Bezcenne Chwile realizowanego przez Mastercard, co spotkało się z bardzo pozytywna reakcją naszych Klientów – mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiedzialny za obszar biznesu i IT.
– Bardzo się cieszymy na możliwość zacieśnienia naszej współpracy z Bankiem Pocztowym. To dowód wzajemnego zaufania, zbudowanego na doświadczeniu wieloletniego partnerstwa na różnych płaszczyznach. Oparte na technologii Mastercard innowacyjne rozwiązania pozwalają klientom banku płacić zbliżeniowo kartą bądź dowolnym urządzeniem mobilnym w sposób szybki, wygodny i bezpieczny. Wspólnie z bankiem udostępniamy klientom również program Bezcenne Chwile, w którym każda płatność przybliża ich do realizacji wybranej pasji, a dzięki wspólnie rozwijanej ofercie produktowej dajemy także możliwość łatwego wspierania inicjatyw charytatywnych – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Według danych na koniec I kwartału tego roku Klienci Banku Pocztowego korzystali z ok. 300 tysięcy kart debetowych. Warto również nadmienić, że systematycznie wzrasta liczba Klientów, którzy podpinają swoje karty pod płatności mobilne takie jak Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay.
Pandemia i konieczność utrzymania reżimu sanitarnego spowodowała odwrócenie się Polaków od gotówki. W raporcie NBP „Zwyczaje płatnicze Polaków w 2020 r.” czytamy, że w 2020 roku niemal 53 procent transakcji realizowanych było za pomocą kart płatniczych.
Źródło: Bank Pocztowy