Bank Zachodni WBK rozszerzył ofertę płatności mobilnych HCE o kartę kredytową. Tym samym oferuje swoim klientom możliwość płacenia zbliżeniowego telefonem z wykorzystaniem zarówno mobilnej karty debetowej, jak i kredytowej Visa oraz MasterCard. Rozwiązanie przygotowane przez Bank Zachodni WBK pozwala na płatności także bez dostępu do Internetu.
Wprowadzenie mobilnej karty kredytowej jest odpowiedzią Banku Zachodniego WBK na rosnące zainteresowanie klientów usługami płatności mobilnych. Klienci banku bardzo dobrze przyjęli mobilną kartę debetową wydawaną do konta osobistego. Z usług bankowych w telefonie na koniec 2015 roku aktywnie korzystało ponad 660 tys. klientów, w tym ponad 400 tys. poprzez aplikację BZWBK24 mobile.
– Płatności mobilne w technologii HCE (Host Card Emulation) otwierają nowy rozdział w historii bankowości. Nasi klienci poszukują praktycznych, szybkich i wygodnych rozwiązań płatniczych. W kraju, gdzie połowa transakcji kartowych przebiega zbliżeniowo, a prawie 80 proc. społeczeństwa ma dostęp do smartfona, płatności mobilne mają szansę stać się nie tylko „gadżetem”, ale powszechnym standardem. – mówi Błażej Mika, dyrektor Departamentu Produktów Płatniczych i Relacji z Partnerami w Banku Zachodnim WBK.
Mobilna karta kredytowa dostępna jest dla posiadaczy tradycyjnej karty kredytowej. Aby z niej korzystać należy wcześniej zawrzeć aneks do umowy o kartę kredytową (za pośrednictwem aplikacji BZWBK24 mobile). Do oferty zostały wprowadzone dwie karty: MasterCard Mobile kredytowa oraz Visa-Mobile kredytowa. Transakcje dokonywane mobilna kartą kredytową z wykorzystaniem smartfona wchodzą w ciężar rachunku głównej karty kredytowej. Mobilną kartę można szybko zamówić za pomocą aplikacji mobilnej BZWBK24 mobile, a następnie płacić nią w Polsce i na świecie w każdym terminalu, który obsługuje płatności zbliżeniowe.
We wrześniu 2015 r. bank udostępnił w aplikacji BZWBK24 mobile usługę płatności mobilnych z Technologią Host Card Emulation (HCE), pozwalającą na wygodne, zbliżeniowe płacenie smartfonem, bez konieczności wiązania się umową z konkretnym operatorem telekomunikacyjnym, z wykorzystaniem mobilnej karty debetowej. Uruchomienie płatności mobilnych telefonem nie wymaga wymiany karty SIM – wystarczy jedynie aplikacja mobilna banku oraz telefon z systemem operacyjnym Android 4.4. (lub wyżej) wyposażony w moduł NFC.
Obie mobilne karty dostępne są za pośrednictwem BZWBK24 mobile. Należy ona obecnie do najlepiej ocenianych i najbardziej funkcjonalnych bankowych aplikacji mobilnych na rynku. Bank stale rozwija ją, poprzez udostępnianie nowych możliwości. W ostatnich miesiącach użytkownicy aplikacji uzyskali między innymi możliwość wykonywania przelewów na numer telefonu w ramach systemu płatności mobilnych BLIK. Dzięki niej mogą robić przelewy ze swoich smartfonów do osób posiadających konto w innych bankach – uczestnikach systemu BLIK, znając tylko ich numer telefonu. Płatności telefonem w sklepie i w internecie, wypłaty z bankomatu oraz przelewy na telefon za pomocą systemu BLIK, płatności zbliżeniowe telefonem z wykorzystaniem karty debetowej i kredytowej, a także możliwość opłacania stref parkingowych i kupowania biletów komunikacji miejskiej sprawiają, że aplikacja BZWBK24 mobile posiada dziś najszerszą ofertę płatności mobilnych na polskim rynku.
– Inspiracją do zmiany i rozwoju aplikacji są dla nas rosnące możliwości technologiczne, przykłady najlepszych usług mobilnych z całego świata, ale przede wszystkim uwagi i pomysły zgłaszane przez klientów. Duże zainteresowanie użytkowników naszymi rozwiązaniami jest potwierdzeniem słuszności tej strategii. Zakłada ona równomierne rozwijanie wielu narzędzi tak, aby zapewnić klientom dostęp do usług banku w dowolnym miejscu i czasie – mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK.
W czerwcu 2015 r. międzynarodowa firma badawczo-doradcza Forrester Research uznała bankowość mobilną Banku Zachodniego WBK za najlepiej ocenianą wśród polskich banków i drugą w gronie wszystkich europejskich banków, które wzięły udział w rankingu, będącym częścią raportu „2015 European Mobile Banking Functionality Benchmark”, a następnie za trzecią na świecie (wraz z dwoma innymi bankami) w czerwcowym rankingu „2015 Global Mobile Banking Functionality Benchmark”.