PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyBanki doceniają klientów z wyższej półki

Banki doceniają klientów z wyższej półki

Analizy 27.07.2010 (07:18)
Konta

Banki oferują nie tylko darmowe rachunki osobiste. Jeśli zdecydujemy się przelewać na konto dochody i możemy za nie płacić nawet kilkanaście złotych miesięcznie, bank zaoferuje nam znacznie więcej niż standardowemu klientowi.

Konto to podstawowy produkt, z którego korzystamy i kluczowa usługa bankowa. Na jego podstawie bank szacuje możliwości finansowe konsumenta i proponuje kolejne produkty. Kredyty udzielane „swoim” klientom są znacznie bezpieczniejsze. Każda złotówka trzymana na rachunku, który nie jest oprocentowany, to także prezent dla banku. Kryzys przyczynił się do skoncentrowania uwagi banków na kontach osobistych. Zmiany w ofertach w minionych tygodniach pokazały, że banki wyciągnęły wnioski. Coraz ciekawiej wyglądają oferty dla zamożniejszych i aktywnych klientów. Niektórym instytucjom zależy na przenoszeniu bardziej wymagających klientów z segmentu rachunków standardowych do bardziej prestiżowych. Jeśli rozejrzymy się po sektorze bankowym, ofert dla bardziej wymagających nie brakuje. Kto jest gotowy płacić za konto, będzie miał w czym wybierać.

Trudno posługiwać się precyzyjnie pojęciem klienta VIP lub konta prestiżowego. W Polsce nie ma wyraźnego na segmenty, a banki elastycznie traktują klienta indywidualnego. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku bankowości prywatnej. Klient, który w jednym banku będzie miał usługi prestiżowe, w innej instytucji może już być uznany za klienta private banking. Poniższe zestawienia również zawierają duże „widełki” co do zarobków lub depozytów klienta. Wybór jest spory, jednak żeby znaleźć konto odpowiednie do oczekiwań, trzeba dokładnie zapoznać się z całą ofertą banków.

Płacę i wymagam

Niektóre banki nie wierzą na słowo swoim zamożniejszym klientom i wymagają za swoje usługi regularnych wpływów na rachunek lub określonego poziomu łącznej sumy depozytów. Przykładowo: w Banku BPS klient musi na rachunek przelewać min. 3 tys. zł miesięcznie lub posiadać w banku depozyty na łączną sumę 100 tys. zł. Invest-Bank poprosi klienta tylko o 800 zł miesięcznie, ale nie oferuje wielu usług w zamian. Z kolei MultiBank oferujący paletę dodatkowych usług wymaga 2,5 tys. zł miesięcznych wpływów na rachunek w wariancie Intensive lub 25 tys. zł na złożonych na depozytach w banku.

Opłaty w MiltiBanku oraz Allianz Banku w wariancie maksymalnym są dosyć wysokie. Jednak spełnienie warunków bycia aktywnym klientem zamożnym, może skutecznie opłaty zniwelować. W Allianz Banku za konto nie zapłacimy, jeśli miesięczne wpływy wynoszą min, 7,5 tys. zł lub łączna kwota środków zdeponowanych przekroczy 100 tys. zł. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku MultiBanku. Opłata uzależniona jest od sumy obrotów na rachunku, miesięcznych wpływów oraz łącznej sumy depozytów. Obydwa rachunku należą już jednak do kont prestiżowych, które faktycznie oferują usługi wyróżniające się na rynku, np. klub Aquariusa.

Trudny wybór

Opłaty za poszczególne rachunki uzależnione są z reguły od stopnia aktywności klienta na rachunku oraz kwot, jakie są obracane w czasie miesiąca. Bank BGŻ zaoferuje nam Plan Aktywny bezpłatny przez 3 lub 6 miesięcy, jeśli zdecydujemy się jednak przelewać wynagrodzenie bądź świadczenie emerytalne na rachunek. W przypadku ING Banku Śląskiego zakładając rachunek możemy zdążyć na promocję i zapłacić za konto połowę ceny. W Lukas Banku zapłacimy 10 zł miesięcznie pod warunkiem, że średnie miesięczne wpływy wynoszą minimum 3 tys. zł. Minimalne saldo na poziomie 5 tys. zł zwolni ans z opłat w Banku Millennium, a wpływy na poziomie 1,5 tys. zł wystarczą w Banku Nordea. Żeby nie płacić nic w Citi Handlowym wypływy z miesiącu muszą wynieść min. 5 tys. zł lub saldo na wszystkich rachunkach na poziomie 15 tys. zł.

Droższym rachunkom zazwyczaj towarzyszą usługi assistance, dodatkowe ubezpieczenia, czasem opieka dedykowanego klientowi doradcy, dostęp do domu maklerskiego i coraz modniejsza usługa cashback. Badania pokazują, że klienci o wyższych dochodach dbają o bezpieczeństwo swoje oraz rodziny, dlatego standardem w ofertach banków dla klientów zamożniejszych są wszelkiego rodzaju ubezpieczenia. Bank BGŻ może w ten sposób skusić klienta pakietem zdrowotnym, a Bank Pekao SA bardzo rozbudowaną usługą assistance. Zachętą dla intensywnie kupujących klientów są także programy partnerskie zapewniające zniżki w punktach usługowo-handlowych. Lukas Bank klientów do zakupów zachęci darmową kartą kredytową, a Toyota Bank zwróci 3 proc. kwoty wydanej na zakupy. Naprawdę wybredni klienci mają w czym wybierać, a sądząc po ostatnich zmianach w poszczególnych bankach, oferty tego typu będą jeszcze ciekawsze. Hitem najbliższych miesięcy może być assistance, który nawet w okrojonej wersji przyciąga klientów segmentu detalicznego.

 

To dopiero początek

Kryzys finansowy pokazał jak ważny jest dla banku stały klient. Stąd wzięła się obserwowana w ostatnich miesiącach rywalizacja na konta osobiste. Dochodzimy jednak do momentu, kiedy banki przestaną kusić jedynie bezpłatnymi, internetowymi rachunkami. W Polsce jest spora grupa konsumentów, którzy są skłonni płacić za usługi, jeśli te będą faktycznie użyteczne. Między klientami internetowymi, preferującymi rachunki zakładane metodą direct, a bankowością prywatną jest duże pole do popisu dla ekspertów tworzących oferty bankowe. Jeśli konta bardziej prestiżowe faktycznie będą odróżniały się od klasycznych usług, a ich ceny będą proporcjonalne do usług, to banki, które wybiją się w tym segmencie mają szansę na pozyskanie od konkurencji bardzo wartościowych klientów – zarówno dobrze zarabiających, jak i aktywnie korzystających z produktów bankowych.

Tomasz Jaroszek

Źródło: Bankier.pl

rachunki ror 2010-07-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: rachunki ror

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców