W minionym roku wszystkie wydatki na reklamę w mediach wzrosły w stosunku do 2005 r. o niecałe 18 proc. i wyniosły 13,8 mld zł. W efekcie udział reklam bankowych w całości rynku podwyższył się z 3,3 proc. w 2005 r. do 4,5 proc. Najwięcej na reklamę wydał BPH – 45,6 mln zł. Na drugie miejsce z trzeciego wspiął się Eurobank (45,2 mln zł). Tuż za nim uplasował się ING Bank Śląski (39 mln zł). Kolejne miejsca zajęły banki Millennium (36,8 mln zł), Lukas Bank (33,8 mln zł) i PKO BP (29,8 mln zł).
W minionym roku do powiększenia wydatków banków na reklamę dodatkowo przyczyniło się wejście do branży nowego gracza. Działalność rozpoczął Polbank EFG. Bank wydał na promocję ponad 29 mln zł. Pozwoliło mu to jednak zająć dopiero 7. miejsce wśród najhojniejszych banków.