Wartość bilansowa kredytów na koniec lipca 2008 roku wyniosła 16,4 mld zł (MultiBank 9,4 mld zł, mBank 7,0 mld zł).W ciągu 7 miesięcy 2008 roku wzrosła o 3,6 mld zł (tj. 24,9% od początku roku).
Nadal dużym zainteresowaniem cieszą się kredyty hipoteczne, których wartość bilansowa, w porównaniu do lipca ubiegłego roku wzrosła aż o 41,7 % i wyniosła 13,6 mld zł ( MultiBank 7,9 mld zł, mBank 5,7 mld zł).
Na koniec lipca 2007 bankowość detaliczna BRE Banku obsługiwała już 2,33 mln klientów (w tym mBank 1,88 mln, MultiBank 455,9 tys.), którzy otworzyli 2,8 mln rachunków, na których zdeponowali 13,53 mld zł (mBank 9,99 mld; MultiBank 3,54 mld). W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku liczba rachunków wzrosła o 28%, a wartość depozytów o 65,3 %.
BRE Bank stawia na przedsiębiorców
Coraz większe znaczenie w działalności zarówno mBanku, jak i MultiBanku ma oferta dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Liczba rachunków prowadzonych przez podmioty gospodarcze do lipca 2008 r. przekroczyła już 326 tysięcy. W tym czasie wartość kredytów udzielonych mikroprzedsiębiorstwom wyniosła 1,6 mld zł.
„Sektor MSP to dzisiaj duży potencjał finansowy i biznesowy. Z danych podawanych przez GUS wynika, że tylko w ubiegłym roku w Polsce przybyło prawie 50 tys. podmiotów gospodarczych. Segment ten wykazuje się też bardzo wysoką rentownością, co jest bardzo ważne w obliczu tego, że kapitał staje się coraz droższy na rynku – chcemy dzisiaj pożyczać go tam, gdzie jest największy zwrot”- mówi Cezary Kocik, dyrektor Banku ds. MultiBanku.
Tak dobre wyniki i perspektywy rynku skłaniają oba ramiona detaliczne BRE Banku do zintensyfikowania działań dotyczących rozszerzenia oferty i wprowadzenia nowych usług dla firm.
Pierwsza klasa w MultiBanku
W czerwcu 2008 MultiBank uruchomił internetowe MultiKonto e-Business Class oraz rachunek MultiKonto First Class, będący odpowiednikiem prestiżowego rachunku Aquarius dla Klientów indywidualnych. Bank zapowiada także ostrą walkę o depozyty.
„Jestem przekonany, że na rynkowy sukces mogą liczyć tylko te banki, które skoncentrują się na budowaniu relacji z dotychczasowymi klientami, podnoszeniu jakości i konkurencyjności oferowanych produktów i upraszczaniu procedur. MultiBank bardzo intensywnie pracuje nad wszystkimi elementami komunikując wyraźnie rynkowi, że jednym z priorytetów są właśnie mikrofirmy”- dodaje Kocik.
Ambitne plany mBanku
Intensywne prace trwają również w mBanku, który bardzo uważnie obserwuje rynek i zachodzące na nim zmiany.
„Sektor MSP to jeden z kluczowych obszarów w działalności mBanku”- mówi Paweł Kucharski, dyrektor mBanku. „Na koniec lipca 2008 r. obsługiwaliśmy już ponad 200 tys. rachunków firmowych i liczba ta stale przyrasta. Dynamicznie rozwija się też sprzedaż kredytów hipotecznych. Ponadto jeszcze w III kwartale tego roku chcemy uzupełnić naszą ofertę o kartę kredytową dla firm”- dodaje.
mBank nie zapomina też o klientach indywidualnych, dla których na jesieni szykuje kilka nowości, między innymi lokatę strukturyzowaną i kartę kredytową Visa Platinum – dla wyróżniających się i najbardziej aktywnych klientów. Zapowiada też walkę o pozycję lidera na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych direct.
„W planach mamy także mBank lajt – czyli Bank w komórce- propozycję dla tych, którzy cenią sobie wygodę i to, że w każdej chwili mogą być w kontakcie ze swoim bankiem, nawet tam, gdzie nie ma żadnego komputera”- dodaje Kucharski.