PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBankowość korporacyjna dla wymagających

Bankowość korporacyjna dla wymagających

Informacje 25.07.2006 (11:03)

Wyróżniaj się lub zgiń

W obliczu nasilającej się konkurencji i koncentracji w polskim sektorze finansowym, wyjątkowa strategia i model działania mogą stać się źródłem przewagi konkurencyjnej banku i jednocześnie stanowić wartość dodaną dla klienta. Przedsiębiorcy oczekują czegoś więcej niż standardowego produktu przeznaczonego dla tysięcy podobnych podmiotów gospodarczych. Chcą mieć pewność, że korzystają z usług banku, który rozumie ich szczególne potrzeby, wychodzi im naprzeciw i jednocześnie daje im coś wyjątkowego, czego nie znajdą u konkurencji.

W związku z tym banki wręcz prześcigają się w tworzonych z rozmachem kampaniach wizerunkowych, by zakomunikować swoją troskę o interesy klientów, lecz niewiele z tych działań przekłada się na większą funkcjonalność i satysfakcję klientów. Poszerzanie wachlarza oferowanych produktów o ubezpieczenia, fundusze inwestycyjne czy usługi leasingowe, jest trendem od kilku lat obserwowanym w europejskiej bankowości (Skandynawia, Francja, Niemcy), a ostatnio pojawia się również w Polsce.

Na rodzimym rynku BRE Bank, jako jeden z pierwszych, próbuje wprowadzić nowe standardy, kładąc szczególny nacisk na obszar usług dla przeznaczonych dla klienta korporacyjnego. Wdrażana od kilku miesięcy strategia polega m.in. na zmianie wizerunku banku, wdrożeniu nowych zasad organizacji sprzedaży oraz segmentacji i modelu obsługi klientów. Oprócz kosmetycznych zmian, takich jak nadanie placówkom nowej nazwy czy bardziej nowoczesnego wystroju wnętrz, wprowadzono kilka praktycznych usprawnień, które powinny stanowić wartość dodaną dla klientów.

Oddziały Korporacyjne kładą obecnie największy nacisk na doradztwo oraz koncentrują się na procesie sprzedaży i obsługi klientów. W skali całego banku wydzielono działania rozliczeniowe (tzw. back-office), dzięki czemu oddziały, z których korzystają przedsiębiorcy, zostały odciążone od zadań niezwiązanych bezpośrednio z biznesem. Funkcje rozliczeniowe przejęła centrala banku i regionalne jednostki back-office. Ma to na celu zwiększenie liczby doradców i poprawienie jakości obsługi klienta. Jak w praktyce sprawdził się nowy model przekonamy się już wkrótce, śledząc kolejne publikacje wyników kwartalnych BREbanku.

Nie tylko przelew

Klient przychodząc do Oddziału Korporacyjnego jest witany przez specjalnie przeznaczoną do tego osobę, która rozpoznaje wstępnie cel wizyty i kieruje go do odpowiedniego pracownika banku. Dzięki możliwości skorzystania z produktów finansowych innych spółek grupy kapitałowej BRE, a nie jak dotychczas tylko banku, kilka spraw załatwia się w jednym miejscu zyskując cenny czas. Nieco zaskakujący fakt, że w banku można liczyć pomoc pracownika recepcji w razie potrzeby zarezerwowanie pokoju w hotelu, biletów na pociąg czy samolot, bądź zamawiania taksówki. Czekając na obsługę klient może prześledzić aktualne wiadomości biznesowe na plazmowym odbiorniku, lub zapoznać się z bieżącą prasą.

Przedsiębiorcy nawiązując współpracę z nowymi kontrahentami z różnych względów mogą życzyć sobie zorganizowania spotkania biznesowego poza siedzibą firmy, na „neutralnym terenie”. W banku znajdą wówczas specjalne pomieszczenia spotkań wyposażone w dostęp do Internetu, Intranetu i końcówek systemowych dla pracowników, które mają sprawić, że instytucja utożsamiana dotychczas głównie z udzielaniem kredytów i wykonywaniem zleconych przelewów, stanie się swego rodzaju centrum biznesowym.

Będąc w podróży klienci mogą skorzystać ze specjalnego pomieszczenia biurowego oddanego do ich dyspozycji lub zorganizować videokonferencję. Nowe możliwości mają być dostępne nie tylko dla gigantów międzynarodowego biznesu, ale przede wszystkim dla małych i średnich firm, które w większości nie miały wcześniej kontaktu z tak indywidualną obsługą.

Czas zweryfikuje

Pionier zawsze dużo ryzykuje, ale w przypadku odniesionego sukcesu jego pomysły są często powielane przez konkurentów i wyznaczają nowe standardy. Model biznesowy BRE Banku, wpisuje się w szerszy trend nowoczesnej gospodarki, nastawionej na kreowanie dodatkowej wartości dla klienta. Jeśli okaże się, że polscy przedsiębiorcy oczekiwali podobnych rozwiązań, zaobserwujemy powstające jak grzyby po deszczu oddziały innych instytucji finansowych, oferujące usługi typu all-in-one. Z naszych informacji wynika, że o zmianie dotychczasowego oblicza swoich placówek korporacyjnych myśli m.in. Bank BPH i Raiffeisen Bank Polska.

Fakt, że bankowość korporacyjna jest w Polsce w fazie dynamicznego rozwoju nie ulega wątpliwości, jednak wcale nie jest jeszcze przesądzone jaki model działalności banków najlepiej spełni wysokie oczekiwania przedsiębiorców, ceniących sobie swój czas, lecz nade wszystko swoje ciężko zarobione pieniądze.

bre 2006-07-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bre

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców