Użytkownicy portalu Gazeta.pl mogą w łatwy sposób wybrać organizację pożytku publicznego, której przekażą jeden procent swojego podatku. Dane organizacji udostępniane są dzięki współpracy z portalem organizacji pozarządowych www.ngo.pl, który przekazał Gazeta.pl swoją bazę.
Oprócz bazy, w Gazeta.pl użytkownik znajdzie instrukcję podpowiadającą, jakie czynności powinien wykonać chcąc przekazać pieniądze wybranej organizacji. Będzie mógł także przeczytać wypowiedzi przedstawicieli trzeciego sektora na temat samego pomysłu przekazania pieniędzy wybranym stowarzyszeniom czy fundacjom, uwzględniające przykłady wykorzystania tych pieniędzy.
„Dzięki umieszczeniu bazy w portalu Gazeta.pl i odpowiedniemu jej wypromowaniu, mamy nadzieję przekonać dużą część, z ponad czterech milionów użytkowników odwiedzających nas miesięcznie, do przekazania 1% swojego podatku wybranej organizacji” – mówi Anna Kęsicka, szef Promocji portalu Gazeta.pl.
Marcin Dadel z portalu organizacji pozarządowych www.ngo.pl: „Baza danych portalu www.ngo.pl to jedyne tak szczegółowe źródło informacji o organizacjach pożytku publicznego. Jesteśmy pewni, że dzięki współpracy z Gazeta.pl uda się dotrzeć z tymi informacjami do bardzo szerokiego grona podatników. Wspólne przedsięwzięcie naszych portali internetowych przyczyni się do znacznego zwiększenie funduszy organizacji pożytku publicznego na pomoc dla najbardziej potrzebujących.”
Baza organizacji pożytku publicznego w Gazeta.pl: www.gazeta.pl/jedenprocent
****
Portal organizacji pozarządowych www.ngo.pl to jedyne tak kompleksowe źródło informacji o organizacjach pozarządowych i innych inicjatywach obywatelskich w Polsce. Oprócz codziennie aktualizowanego serwisu wiadomości i ogłoszeń (ponad 50 nowych informacji dziennie) w portalu korzystać można z wielu informacji o charakterze poradnikowym: prawo, księgowość, pozyskiwanie funduszy oraz statystycznym – liczba organizacji, o filantropii i wolontariacie Polaków. Ważną częścią portalu są bazy danych, w których zebrane zostały informacje o ponad 70 tys. instytucji – w tym o organizacjach pożytku publicznego. Według badań Gemius Traffic co miesiąc portal www.ngo.pl odwiedza 300 tys. internautów.
Portal Gazeta.pl (www.gazeta.pl ) został uruchomiony w lutym 2001 roku. Jest jednym z największych serwisów internetowych w Polsce. Oprócz na bieżąco aktualizowanych informacji z „Gazety Wyborczej” udostępnia duży wybór serwisów tematycznych, a także ogłoszeń (www.aaaby.pl ), bezpłatne konta poczty elektronicznej, wyszukiwarkę Altavista, katalog polskich stron WWW i fora dyskusyjne. Według badań NetTrack ponad 68% użytkowników portalu to osoby mające powyżej 24 lat. Użytkownicy portalu to z reguły osoby z wyższym wykształceniem – 56% – i dużymi możliwościami finansowymi. Należą do nich dyrektorzy, kierownicy, pracownicy umysłowi oraz osoby wykonujące wolne zawody.