Z powodu sytuacji związanej z zagrożeniem epidemicznym, mBank uruchomił dla przedsiębiorców bezpłatną infolinię, gdzie dyżuruje ponad 100 ekspertów. Przygotował też stronę z poradami oraz wprowadził ulgę dla e-commerce.
Infolinia działa codziennie w godzinach 9-17 pod numerem: 22 100 45 43. Może przyjąć trzy tysiące połączeń dziennie. Po drugiej stronie słuchawki na klientów firmowych, korzystających z usług bankowości detalicznej mBanku, czeka ponad 100 księgowych. Kolejnych 200 ekspertów jest w gotowości. Na co dzień pracują oni w biurach rachunkowych firmy CashDirector lub współpracują z bankiem w ramach Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR)*.
Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej możliwości. Sprawdziliśmy, o co pytają najczęściej.
Wśród najpopularniejszych pytań znalazły się:
- Jak zgłosić firmę do ZUS, gdy ten jest zamknięty (jak zrobić to on-line)?
- Jak działa konto VAT?
- Czy można przesunąć pieniądze z rachunku VAT na konto podstawowe?
Księgowi udzielali też odpowiedzi na pytania dotyczące:
- dodatkowych zasiłków opiekuńczych,
- zasiłku chorobowego dla przedsiębiorców,
- możliwości zawieszenia działalności,
- odroczenia terminu płatności składek,
- dostępnych ulg w spłacie lub możliwości umorzenia należności z tytułu składek (ZUS).
Oprócz infolinii mBank przygotował też stronę, na której zachęca przedsiębiorców do bankowania z domu i podpowiada, jak i co mogą zrobić samodzielnie w aplikacji mobilnej oraz serwisie transakcyjnym.
Firmy znajdą na niej także specjalny poradnik. A w nim informacje o zmianach w przepisach, rozwiązaniach wspomagających prowadzenie biznesu w tym trudnym czasie, a także podpowiedzi jak organizować wideokonferencje, wysyłać i podpisywać dokumenty zdalnie czy zorganizować pracę zdalną dla swoich pracowników.
Pomoc dla e-commerce
Na okres trwania stanu zagrożenia epidemicznego bank zrezygnował także z pobierania prowizji za transakcje przy korzystaniu z bramki płatności Paynow (system płatności online dla e-commerce, stworzony przez mBank i spółkę mElements – podmiot z grupy mBanku). Chce w ten sposób pomóc sklepom internetowym, które mogą odczuć negatywne skutki obecnej sytuacji i jednocześnie wesprzeć firmy, które w efekcie ostatnich zdarzeń, zdecydują o rozpoczęciu sprzedaży w sieci. Prowizja nie będzie pobierana od jutra. Uruchomienie bramki Paynow dla klientów mBanku odbywa się w pełni online.
*Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych jest wspólnym przedsięwzięciem mBanku oraz firmy CashDierctor S.A. OSCBR współtworzą biura rachunkowe z całej Polski, które w ramach współpracy z siecią świadczą usługi księgowe klientom firmowym mBanku.
Źródło: mBank