Na razie jednak bank udostępnił możliwość wnioskowania o kredyt gotówkowy w systemie bankowości elektronicznej Pl@net. Klientom proponuje wyliczony limit kredytowy, który mogą zaciągnąć od ręki.
Oprocentowanie takiego kredytu wynosi 5,90 proc. w skali roku, a rzeczywista roczna stopa oprocentowania ( RRSO) 16,86 proc. Maksymalna kwota to 30 tys. zł. Po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej w sekcji „Dla Ciebie” prezentowana jest propozycja dostępnej kwoty kredytu. W przypadku skorzystania z przedstawionej opcji, klient poproszony jest o wprowadzenie kilku niezbędnych danych. Po akceptacji zaproponowanej oferty, umowa zostaje wygenerowana w serwisie internetowym. Podpisanie umowy następuje poprzez wprowadzenie jednorazowego hasła, otrzymanego na telefon klienta.
Biuro prasowe banku potwierdza, że spersonalizowane kredyty trafią także w przyszłości do aplikacji mobilnej. Tego typu rozwiązanie oferuje dziś swoim klientom już kilka banków. W tym gronie znajdują się m.in. PKO BP, Pekao, mBank, BZ WBK czy ING Bank Śląski.
Możliwość zaciągnięcia kredytu z poziomu telefonu komórkowego ma swoje dobre i złe strony. Na pewno proces ten jest przydatny w sytuacji, gdy chcemy dokonać zakupu, a nie dysponujemy odpowiednią kwotą gotówki. Wówczas uruchamiamy aplikację i sprawdzamy, jaką ofertę proponuje nam bank. Jeśli warunki nam odpowiadają, wystarczy podpisać umowę za pomocą kodu z sms-a, a pieniądze po chwili znajdą się na rachunku.
Z drugiej jednak strony możliwość zaciągnięcia kredytu w dowolnej chwili (telefon nosimy zawsze przy sobie) może skłaniać do impulsywnych i nieprzemyślanych zakupów. Co prawda od kredytu można odstąpić w ciągu 14 dni, ale sprawa się komplikuje, gdy pieniądze przesłane przez bank wydamy od ręki.